עמוד:139

כרך 2 הפרק " נורית זרחי – ייחודה של יוצרת" ( עמוד 6 בספר הלימוד , כרך ( 2 נושא הפרק : קריאה של שיר או סיפור שכתבה נורית זרחי היא תמיד הרפתקה . בפרק יעשו הילדים היכרות עם יצירתה של נורית זרחי , משוררת וסופרת ישראלית בת זמננו , הכותבת שירה ופרוזה לילדים ולמבוגרים . יצירתה של זרחי מגוונת מאוד : היא כותבת סיפורים ריאליסטיים וסיפורים שעלילתם נעה בין מציאות לפנטזיה , סיפורים ושירים הומוריסטיים ואיגיוניים ( נונסנס , ( שירים ליריים , שירים סיפוריים ושירי טבע . היא מרבה לעסוק בנושאי משפחה , במצבי משבר , במוות ובשונ וּ ת ומובילה את גיבוריה להתמודד עם מצבם ולקבלו ולחזור לחיות חיים של תקווה ואופטימיות . התלמידים ילמדו להכיר את סגנונה המיוחד : שילוב של הומור ורגישות , משחקי מילים , ביטויים ציוריים ורעיונות יוצאי דופן . לשונה הפואטית עשירה בדימויים ובמטפורות ובכתיבתה היא משלבת מנעד רחב של משלבים ורובדי לשון ומילים שהיא עצמה מחדשת . קישור לריאיון עם נורית זרחי באתר " הפנקס : " http : // pinkas-ha . co . il ?/ p = 77 קישור לנורית זרחי באתר " דףדף : " = http : // www . dafdaf . co . il / Details . asp ? MenuID = 2 & SubMenuID = 144 & PageID = 1682 & Ot ז מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 היכרות עם יצירתה של נורית זרחי , משוררת וסופרת ישראלית בת זמננו , הכותבת שירה ופרוזה לילדים ולמבוגרים . . 2 חיבור בין היצירות לבין עולמם של הילדים באמצעות התבוננות חווייתית-רגשית בהן : מפגש עם דמויות החוות קשיים שונים ומתמודדות עמן – למשל , עולות חדשות , ילדה המרגישה שונה ורוצה להשתייך לבני גילה ; המפגש עם אותן הדמויות מאפשר לקוראים להתבונן במחשבותיהם וברגשותיהם שלהם עצמם , כל אחד ואחת על-פי ההתמודדויות שיש לה בחייה . . 3 חשיפה לערכים הומניסטיים כמו : קבלת השונה ( גילוי סבלנות וסובלנות , ( חמלה ופיוס , גישור על פערים ומחלוקות והבנת עוצמתה ותפקידה של החברה . . 4 מפגש עם תכנים מעולם הטבע דרך שירה . מטרות הבנה , הבעה ולשון . 1 התבוננות בנקודת הראות של הדמויות המופיעות ביצירות השונות בפרק . . 2 זיהוי השימוש בלשון הציורית ותרומתה למשמעות השירים , והבחנה באופן שבו השימוש בלשון זו מאפשר לקוראים לגלות את המשמעויות המפורשות והסמויות הטמונות בשירים . . 3 התוודעות לעיסוק בנושאים הקשורים לעולם הטבע באמצעות שירה ( שירי טבע ) שמטבעה עושה שימוש בכלים לשוניים מקוריים : למשל , המצלול של השיר שנבחר , שימוש יצירתי במילים שכיחות , האנשה ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר