עמוד:83

הפרק " זוכרים את רבין " ( עמ' 27 בספר הלימוד , כרך ( 1 נושא הפרק : בפרק שני חלקים עיקריים : החלק הראשון עוסק בזיכרון של רבין וברצח באמצעות ניתוח כרזות שעוצבו לקראת ימי הזיכרון ליצחק רבין על ידי סטודנטים במכללת שנקר ובמרכז רבין . חלק זה מתמקד במאפייני הכרזה , ובביטוי הייחודי שהיא מאפשרת – הבעת דעות ורגשות והגשת מידע לצופים בדרך גראפית-אמנותית . בחלק השני שזורים קטעים מתוך זיכרונותיהם של יצחק רבין עצמו ושל אחותו וקטע מתוך טקסט ביוגרפי שנכתב על רבין . הרצח אינו במוקד הפרק ; ההתמקדות בפרק היא בילדותו ובנערותו של רבין , מתוך כוונה לפנות אל הילדים הצעירים בגובה העיניים , לספר על אדם שלא הכירו ולעסוק בתקופת חיים הקרובה לעולמם ( מבחינת הגיל . ( המטרה היא להגביר את התעניינותם ואת מידת המעורבות שלהם בתהליך הלימוד . המידע בפרק מאפשר גם חשיפה למידע היסטורי הקשור לתקופת ילדותו של יצחק רבין , ומומלץ כי המורים ירחיבו מעט על תקופת טרום המדינה – זמן ילדותו ונערותו של יצחק רבין . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 מפגש ראשוני עם השיח שהתפתח בישראל לאחר רצח רבין בנוגע לדמוקרטיה ולצורך בסובלנות ועיסוק בשאלה מהן דרכי ביטוי לגיטימיות . . 2 הכרת הכרזה כדרך ביטוי חזותית המהווה כלי בסיסי ונפוץ להעברת מסרים . . 3 חשיפה לדמותו של יצחק רבין תוך התמקדות בילדותו ובנעוריו . . 4 התבוננות בתכונות של יצחק רבין הילד ובערכי החינוך שספג , וקישורם להיותו מנהיג בבגרותו . יעדים בחינוך לשוני . 1 הכרת השפה החזותית של כרזה , מאפייניה ושימושיה . התבוננות ב"כלי העבודה" של מעצבים ( צבעים , תמונות , מילים , קומפוזיציה , שימוש בחומרים שונים וכו ( ' וההשפעה של הבחירות העיצוביות על העברת המסר . . 2 חילוץ משמעויות מתוך טקסט חזותי . . 3 הבחנה בין מידע אישי למידע כללי תוך התבוננות בנקודת מבטו של האחר . . 4 איסוף , רכישה ומיזוג מידע מכמה מקורות בנושא מסוים , ובתוך כך ההתמקדות בפעילויות העוסקות בנושאים אלה : - זיהוי קשרים וקישור בין טקסטים . - העלאת המודעות לכך שהעשרה נוצרת בזכות חשיפה לכמה מקורות ; מעבר לצבירת מידע , התוצאה היא טקסט המראה כמה צדדים של תת-נושא מסוים . - התבוננות בטקסטים כתובים שונים הן בהקשר של היבטים תוכניים והן בהקשר של היבטי סגנון וצורה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר