עמוד:194

אפשר לשוחח על התוכן והמסר של המדרש ואחר כך להמחיז אותו יחד עם התלמידים כחלק מהכנות משותפות לאירוע בית ספרי . סעיף ג-יש לדאוג לכך שהמדרש יהיה כתוב באותיות ברורות וגדולות ( לפחות גופן ( 14 עם רווח כפול בין השורות . במידה ובוחרים בקריאה קולית , יש לקרוא בקול רם וברור בהטעמה ובתקשורתיות כפי שנלמד בפרק " לעבדה ולשמרה " פעילות 2 יש להפריד בין תכנון האופן בו יועבר המדרש , בו עסקו בפעילות הקודמת לבין מהלך הלימוד כולו . כאן התלמידים נדרשים לחלק ביניהם תפקידים , לוודא שלכל חבר בקבוצה יש תפקיד , לארגן את הזמן וכו ... פעילות 3 מומלץ לארגן את המליאה כך שלכל אחד מחלקי החברותא יהיה ביטוי . לאחר קיום הלימוד בחברותא בפועל , מומלץ לקיים שיחת משוב כיתתית : א . מה היה מוצלח , ומה לא ? ב . מה לשפר / לשמר לקראת הפעם הבאה ? ג . מה הלימוד בחברותא נתן לכם באופן אישי ? הפרק "לוחמת הרובע " ( עמוד 521 בספר הלימוד , כרך ( 2 נושא הפרק : סיפורה של אסתר קיילנגולד , שלחמה ברובע היהודי בשנת תש . "ח הסיפור מתאר את קורות חייה של אסתר , שעלתה לארץ ונהרגה בקרב על הרובע היהודי , תוך שילוב קטעים ממכתביה ורקע על התקופה . הטקסט הינו עיבוד של הספר " מלונדון לירושלים-סיפורה של לוחמת בהגנה" ( תרגום עדה פלדור , הוצאת כרמל , ירושלים , תשס"ג ) שנכתב על ידי אחיה אשר קיילנגולד . מומלץ לקרוא את הספר כולו ולהרחיב בעזרתו את הסיפור בכיתה . עם הורדת הספר לדפוס נתבשרנו כי עיריית ירושלים מתעדת לקרוא רחוב בעיר על שמה של אסתר . מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התבוננות חווייתית רגשית בסיפור אישי , והכרות עם דמות היסטורית ייחודית . . 2 התוודעות לארועים שהתרחשו בארץ באותם ימים . . 3 חינוך לערכים של אהבת הארץ , נתינה ותרומה למדינה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר