עמוד:78

הטקסט הטקסט המידעי " למה שמחים בחג הסוכות " ? " הטקסט "המידעי שמחת בית השואבה דברים טז , פסוקים טו-יג ( בקשר לשמחה המשותפת בחג הסוכות ) משנה תורה ם"רמבל , הלכות שביתת יום טוב , ו , יח הטקסט המידעי " אושפיזין" " סוכת מיכל , " מאת זאב הסוגה והמטרה החברתית טקסט מידעי לשם מידוע , תיאור והסבר וכן מקורות יהודיים טקסט מידעי לשם מידוע תיאור והסבר וכן מקורות יהודיים פסוקים מהתורה לשם סיפור , שיתוף והנאה הלכות לשם הפעלה טקסט מידעי לשם מידוע , תיאור והסבר שיר לשם שיתוף ולהנאה עולם השיח עולם השיח העיוני והמקורות היהודיים עולם השיח העיוני והמקורות היהודיים עולם השיח של המקורות היהודיים עולם השיח של המקורות היהודיים עולם השיח העיוני עולם השיח של הספרות הערות והצעות להוראת הפרק הפרק נפתח בפסוקים המתארים את מצוות הישיבה בסוכה ואת סיבתה – זכר לסוכות שבהן התגוררו בני ישראל כאשר יצאו ממצרים . אף על פי שהפרק עצמו אינו עוסק במצוות סוכה , בחרנו לצטט פסוקים אלו בראשית הפרק כדי להכניס את הילדים לאווירת החג שעיקרו הוא הישיבה בסוכה . בפרק מוזכרים גם סעודות החג ומנהג האושפיזין , הנערכים בסוכה . קטע המידע " למה שמחים בחג הסוכות " ? קטע מידע זה מספק רקע קצר על חג הסוכות הנמנה עם שלושת הרגלים , ומציג את נושא הפרק – מצוות השמחה המייחדת את חג הסוכות . פעילות 1 ההצעה לערוך פעילות זו הכוללת עיסוק במילות קישור , השערת השערות ודיון ערכי , במסגרת של שיחה בכיתה נובעת מכך שחשיבה משותפת והאזנה למגוון דעות תורמת לביצוען של מטלות אלה . סעיף א – לתלמידים מתקשים ניתן להציע להמיר את המילה " אך" כל פעם במילה אחרת מתוך המילון , וכך להגיע לפירוש המתאים . סעיף ב – בשלב זה של הפרק אין לתלמידים עדיין מידע מספיק כדי לענות על השאלה , והתשובה אמורה להתבסס על השערה או על ידע קודם . אפשר להציע להם לכתוב את ההשערות השונות שעולות בכיתה ולחזור אליהן בסיום העיסוק בנושא . סעיף ג – קשה לכפות על האדם לחוש רגש כזה או אחר , אך עם זאת , לעתים אפשר להתבונן במעשים ואירועים מנקודת מבט אחרת . נקודת המבט הזו עשויה לגרום לנו לשמוח על מה שהוא בדרך כלל מובן מאליו :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר