עמוד:77

תמונות של ליקוט בוטנים בסתיו המופיעות אף הן בפרק נועדו להמחיש את הקשר בין הנאמר במקורות היהודיים למציאות חיינו כאן ועכשיו . כדאי להעלות את העניין בפני התלמידים ולציין כי היום האסיף הוא ממוכן והגידולים מגוונים ( לא מגדלים רק את שבעת המינים . ( ניתן להפנות את תשומת לבם של התלמידים לכך שהבוטן הוא שיח , וברכתו " בורא פרי האדמה . " מטרות הפרק מטרות תוכן . 1 התוודעות לסיבות שבגינן מצווה לשמוח דווקא בחג הסוכות . . 2 הכרת ותאור שמחת בית השואבה במקדש . 3 העלאת המודעות לערכי נתינה ושיתוף עם אלו הזקוקים לכך , המתבטא בהזמנת הלוי הגר היתום והאלמנה להשתתף בשמחת החג , ובמנהג האושפיזין . יעדים בחינוך לשוני . 1 על-פי הישג נדרש 7 מתוך תכנית הלימודים : א . " הבנת הנושאים , הרעיונות והמסרים העולים מהקריאה בטקסטים , שהם חלק מהמורשת התרבותית היהודית ; " ב . " זיהוי והבנה של הזיקה בין טקסטים שונים מהמקורות היהודיים ; " ג . חיזוק יכולות הזיהוי והשליטה בתופעות ייחודיות או בולטות של הלשון בטקסטים מהמקורות היהודיים הנלמדים בכיתה - מטבעות לשון ומונחים – " ושמחת בחגך , " " והיית אך שמח , " " אושפיזין" ועוד ; המבנה של כינויי שייכות . . 2 העלאת המודעות לאסטרטגיות להבנת מילים וליישומן . 108 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים . ( התשס . ( "ג הישגים נדרשים בחינוך הלשוני . תכנית לימודים : חינוך לשוני עברית – שפה , ספרות ותרבות לבית הספר היסודי הממלכתי והממלכתי דתי ( עמודים . ( 81-95 ירושלים . עמוד . 93

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר