עמוד:33

הגרסה הדיגיטלית של הספר "מילה טובה מאוד – עברית לכיתה ה" " מילה טובה מאוד לכיתה ה " הוא ספר מודפס , שהגרסה הדיגיטלית שלו משלבת כלים ייחודיים לסביבה זו . סביבת " כותר" מכילה את הגרסה הדיגיטלית של הספר המודפס . בסביבת " כותר" ניתן להקרין כל מקטע בספר לטובת קריאה שיתופית ושיח משותף או לשם ביצוע משימות משותפות . הגרסה הדיגיטלית של הספר המודפס כוללת בין היתר פעילויות ומקורות מידע שלא ניתן להיחשף אליהם בספר המודפס ( למשל , סרטון . ( אלו מהווים חלק בלתי נפרד מכל פרק שהם מופיעים בו ( בספר המודפס יופיע אייקון שיסמן מעבר ל"כותר" עבור פעילויות כאלה . ( הגרסה הדיגיטלית כוללת גם שכבות נוספות המנצלות את מאפייני הספר הדיגיטלי ומעשירות את חוויית הלומדים ; כלומר לרשות המורים עומד הספר המקורי ועליו שכבות שצוות מטח או המורים הוסיפו בעצמם . המורים יוכלו לראות בכל עת מה הם הוסיפו לגרסה הדיגיטלית ומהן השכבות שצוות מטח הוסיף לה . תקשוב , למידה והוראה בספר "מילה טובה מאוד לכיתה ה " – סביבת " כותר " כוללת כלים ייחודיים לעריכת תוכן דיגיטלי ומשמשת גם קורא ( reader ) " חכם . " בפיתוח הגרסה הדיגיטלית נעשתה הבחנה בין טכנולוגיות שונות : כאלה המאפשרות להחליף תהליכים פדגוגיים " מסורתיים" בתהליכים חדשים או לצרף לאלו המסורתיים תהליכים חדשים , למשל , החלפה של תהליכי הערכה כתובים בתהליכי הערכה מקוונים או צירוף של תהליכי הערכה מקוונים לאלו הכתובים , וכאלה המאפשרות שינוי בתהליכי הלמידה , כגון החלפת ספר הלימוד המודפס כמקור המידע היחיד שעומד לרשותם של התלמידים בספר לימוד דיגיטלי המפנה לאתרים עדכניים שנבדקו ונמצאו מתאימים לתלמידי כיתה ה וכאלו המשלבים טקסט עם מרכיבים ויזואליים המסייעים בהבנת התכנים . למשל , בפרק " ידיד נפש" ( כרך ( 1 התלמידים נכנסים לאתר " הזמנה לפיוט" כחלק מפעילות המאפשרת להם להכיר פיוטים נוספים וליישם את הידע שרכשו בפרק ; בפרק " ביקור במוזיאון" התלמידים מתנסים ולומדים דרך שיטוט במוזיאון וירטואלי . אחד היעדים המרכזיים של שילוב התקשוב בגרסה הדיגיטלית של " מילה טובה מאוד לכיתה ה " הוא לתרום תרומה מעשית להשבחת ההוראה של החינוך הלשוני כתחום דעת . בכל המקומות 54 משרד החינוך – המזכירות הפדגוגית , האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים ( התשע"א , , ( 2009 מידענות , מתווה לפיתוח . ירושלים . עמוד . 5 55 ברנדס , 'ע ושטראוס , 'ע ( עורכים ) ( תשע . ( "ד פרק שלישי : מטרות חינוכיות ואופן השגתן . חינוך לחברה של תרבות ודעת : תמורות במאה ה-21 והשלכותיהן ( עמודים . ( 49-97 ירושלים : האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים . צריכים לציידם במגוון של מיומנויות ] ... [ כדי למצוא תשובות מבוססות " . ועדת מומחים ישראלית שהוקמה כדי להמליץ כיצד יש להתאים את מערכת החינוך למאה ה-21 מציינת , בעקבות סקירת מחקרים , את הערך המוסף בהטמעת התקשוב ( 1 : ההתאמה של סביבת החינוך לסביבה שהתלמידים חשופים אליה שעות רבות במהלך היום ; ( 2 השימוש בטכנולוגיה עדכנית הוא ידע שבוגרי מערכת החינוך זקוקים לו כדי להשתלב בעולם העבודה העכשווי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר