עמוד:21

חלוקת הזמן בין המשתתפים מאוזנת . רוב התלמידים ( בקבוצה , בכיתה ) נטלו חלק בדיון הצעה למחוון להערכת כתיבה של טקסט טיעוני תוכן ומבנה כתיבה על פי הנושא ומטרת הכתיבה . התוכן עשיר ומגוון : קיים פירוט , מורכבות רעיונית , הצגת נקודות מבט שונות והיקף הולם קיימת מודעות לנמען . יש התאמת בין מבנה הטקסט לדרישות המטלה . קיימת לכידות : יש רצף בין היחידות הרעיוניות או בין יחידות התוכן בטקסט . קישוריות : יש שימוש מגוון באזכורים ובמילות קישור . הטקסט הכתוב וארגונו : קיימת הבחנה בין יחידות המביעות רעיון או תוכן . לשון משלב לשון : שימוש בלשון ההולמת את הנמען ואת המטרה . אוצר מילים : שימוש מגוון ומדויק במילים . תחביר : מבנה משפט תקין , התאם דקדוקי במין ובמספר . פיסוק : שימוש הולם בסימני פיסוק נקודה , סימן שאלה , נקודתיים , מירכאות וסימן קריאה . כתיב : הפרדה בין מילים , אי-השמטת אותיות והיעדר טעויות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר