עמוד:118

. 6 שיחה בכיתה האם קרה לכם שטעיתם בהערכת אדם או בהבנת תופעה , כי ראיתם רק חלק מהתמונה , חלק מהתופעה , ורק כשראיתם את השלם , או הקשבתם לדעות נוספות , הבנתם טוב יותר ? אם כן , ספרו בקצרה על מקרה זה . היעזרו בהנחיות שלפניכם : חשבו מה המטרה שלכם – לספר מה קרה לכם וכיצד שיניתם את דעתכם בעניין מסוים . חשבו על המקרה שעליו אתם רוצים לספר – מה חשוב להסביר כדי שהמאזינים יוכלו להבין את המקרה . מה בדיוק קרה ( אל תחמיצו פרטים חשובים , ( מה חשבתם באותו הזמן , ומה גרם לשינוי . זכרו שהמאזינים אינם מכירים את המקרה . השתדלו לספר ברצף , שלבו מילים המסייעות לעקוב אחרי רצף האירועים , כמו " בתחילה , " "באותו הזמן" "מאוחר יותר , " "לבסוף . " הסבירו באופן מפורט את התהליך שבעקבותיו שיניתם את דעתכם – מישהו אמר לי , ראיתי ש ..., הבנתי את ההתנהגות של ... האם יש דמיון בין מה שקרה לכם לבין מה שקרה בסיפור " חמשת העיוורים ? " הסבירו . האנאבוסא איצ'ו , נזירים עיוורים בוחנים פיל , ציור יפני בן יותר מ-300 שנים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר