עמוד:99

. 4 שאלת או שאלות החקר מה היו שאלות החקר שבהן התמקדו התלמידים ? מה הייתה ההשערה שלהם בנוגע לתשובה לפני המחקר ? כיצד הם חקרו את הנושא ? היגדים לדוגמה שבהם אפשר להשתמש בפרק שאלת החקר : בעבודה זו ארצה לבדוק / לתאר ... הבעיה המרכזית שבה תעסוק העבודה / ... שאלת החקר היא ... התשובה לשאלה הזאת חשובה מפני ש ... מחקרים מראים ש ... ההשערה של נו הייתה ש ... . 5 תיאור כלי החקר כאן התלמידים מסבירים על כלי החקר ש בהם השתמשו לצורך העבודה ( תצפיות , ראיונות , שאלונים וכיוצא באלה , ( ומדוע הם בחר ו דווקא בכלי ם אלה . כמו כן , עליהם להסביר איך ביצעו את החקר של ה ם . היגדים אפשריים : איסוף המידע נעשה באמצעות ..., בחרנו להשתמש בכלי החקר של ראיונות עם תושבים מפני ש ..., נעזרנו גם במפות שחשפו בפנינו ..., התצפיות אפשרו לנו ל ... . 6 תיאור החקר כאן מספרים בהרחבה על תהליך החקר . למשל , אם התלמידים הכ ינו סקר , בפרק זה הם יציגו את שאלות הסקר ויסבירו מדוע בחרו דווקא בשאלות אל ו . עליהם לציין למי חולק הסקר , כמה אנשים ענו עליו , האם נבחרו אנשים מסוימים ולמה , ועוד . . 7 תוצאות - ממצאים כאן יתארו התלמידים את תוצאות החקר של הם . למשל , מה הם ראו בתצפית ? מה היו תוצאות הסקר של הם ? מה התברר להם בעקבות ראיונות ? וכדומה . נוסף על התיאור בכתב , ניתן לצרף טבלאות , גרפים , מפות , תמונות וסרטונים . כמו כן , יש לשלב ממצאים מתוך מקורות המידע הכתובים שבהם נעזרו התלמידים . שימו לב שמדובר בתוצאות " יבשות" - תיאור הממצאים . את ניתוח התוצאות מציגים בסעיף הבא - סעיף המסקנות . . 8 מסקנות והמלצות כאן התלמידים מפרטים מה למד ו מתוצאות החקר , ולאילו מסקנות ה ם הגיעו לאור תוצאות החקר והמידע שאספו . כמו כן כדאי לבדוק האם המסקנות שלהם עלו כבר ממקורות המידע שאספו , או ש מא הם הגיע ו למסקנות חדשות לגמרי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר