עמוד:94

ארגון המידע באמצעות תמונות או באמצעות סרטונים אם יש ממצאים חזותיים ( תמונות או סרטונים ) שצולמו בשטח , יש לבחור את הממצאים הטובים ביותר - כמה תמונות וקטעים קצרים של סרטונים שתומכים בעבודה . אחרי הבחירה אפשר לערוך את החומרים ולהציגם כיאות : להוסיף כותרות לתמונות , פתיח לסרטון וכדומה . נספח מס ' 8 דגשים להעברת הרצאה בכלל ולהצגת העבודה מול הכיתה בפרט המיומנות של עמידה מול קהל היא מיומנות חשובה כמעט לכל אדם : למורים , למרצים , למדריכים למנהלים ( בכל המגזרים , ( למפקדים בצבא , לאנשי עסקים , למדענים שצריכים להציג את עבודתם , לפוליטיקאים ואנשי ציבור , ליזמים שרוצים להציג את המיזם שלהם בפני משקיעים , ולרבים נוספים . גם בראיונות עבודה או בהזדמנויות אחרות שבהן רוצים לשכנע אנשים אחרים , נדרשות יכולות שכנוע והעברת מסר . אנשים רבים חוששים לעמוד מול קהל , לפעמים עד כדי חרדה של ממש . הם יכולים להיות תלמידים מצטיינים או עובדים מעולים , בעלי תקשורת בין- אישית טובה וכישורים גבוהים , א בל אם כישורי הפרזנטציה שלהם לוקים בחסר - הם יתקשו לממש את הפוטנציאל שלהם . עבודת החקר מאפשרת לתלמידים להתנסות גם בעמידה מול הכיתה ( ומול הורים ואורחים באירוע השיא ) ולתרגל את המיומנות ה זאת , שהיא מיומנות נרכשת ( ולא מולדת ) - ניתן ללמוד אותה , לתרגל אותה ולהשתפר בה . שיעור שמוקדש לעמידה מול קהל יכול להיות שיעור מ רתק לתלמידים , עם דוגמאות מעניינות ומצחיקות . אספנו כאן כמה דגשים חשובים שרצוי להעביר לתלמידים . לפני ההרצאה תכנון כדאי לתכנן היטב את מה שאומרים . מרצה חייב לשלוט בהרצאה שלו ללא עוררין . רצוי מאוד להעלות את ההרצאה על הכתב ולע רוך עליה חזרות רבות ככל האפשר . אין צורך לזכור מילה תודה לבית ספר רעות ולמורה נתי קרנות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר