עמוד:91

. 4 מי כתב את המידע שאותו א נו קוראים ? בן כמה הוא ? מה הרקע שלו ? מה עוד הוא כתב ? האם יש לו אינטרסים גלויים או סמויים לשכנע א ותנו ב דבריו ? . 5 מה י המטרה בפרסום המידע ? כאן עלי נו לברר : האם מדובר בפרסום המנסה למכור ל נו דבר מה ? האם הכותב מנסה לשכנע א ותנו לתמוך בעמדותיו ? האם יש כאן עמדה חד-צדדית מכוונת ? . 6 האם המידע מעודכן ? יש לברר זאת ב עיקר כשמחפשים מידע בנושא שחשוב שיהיה המעודכן ביותר . עלינו ל חפש את תאריך פרסום המידע או עדכון המידע . ובכל מקרה , כדי להיות בטוחים שהמידע שמצא נו הוא נכון ואמין , כדאי להיעזר ב כמה מקורות מידע שונים . פעולה ז ו נקראת הצלבת מקורות מידע . נספח מס ' 7 הצגת המידע בטבלאות , בגרפים , במפות , בתמונות ובסרטונים במהלך החקר אוספים התלמידים נתונים רבים . הנתונים יכולים להתקבל ממקורות מידע שונים , או מכלי החקר – שאלון , סקר , ריאיון או תצפית . כדי ש התלמידים יבינו את הנתונים שקיבלו , יציגו אותם ויסיקו מהם מסקנות , אפשר וכדאי לארגן את הנתונים בטבלה , בגרף או במפה . גם תמונות או סרטונים יכולים לעזור בהצגת נתונים . מארגנים את המידע בטבלה לאיסוף מידע בטבלה יש יתרונות רבים בארגון המידע שאוספים . לדוגמה , נניח שמכינים סקר על סדר העדיפויות של התושבים בעניין תכניות הפיתוח ביישוב או בשכונה . תוצאות השאלון שהעברנו ל- 30 איש מראות ש- 13 תושבים חושבים שהחשוב ביותר הוא לפתח שבילים לאופניים , 9 תושבים חושבים שיש להקים פארק לשימוש התושבים , 5 תושבים מעדיפים שייפתח מרכז מסחרי חדש -ו 3 תושבים היו רוצים שייבנו מבני מגורים לאוכלוסייה חדשה . קשה לקרוא ולהבין את הנתונים כשהם מנוסחים כך . אחד הדברים שאפשר לעשות הוא לארגן את התוצאות בטבלה . סדר העדיפויות של התושבים בעניין תכנית הפיתוח בשכונה :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר