עמוד:89

נספח מס ' 5 קריטריונים אפשריים להערכת העבודה בחירת נושא ושאלת חקר הנושא רלוונטי , גאוגרפי . שאלת החקר מעניינת , ניתנת לבדיקה , מנוסחת היטב . מקורות מידע שימוש במגוון מקורות מידע המספקים כר נרחב של אינפורמציה ה מעשירה את העבודה . שימוש בכלי חקר מתאימים ומיצוי טוב שלהם האם כלי החקר שבחרו התלמידים עוזרים במענה על שאלת החקר ? האם נעשה שימוש נכון וטוב בכלי החקר ? ( ניסוח טוב של שאלות בריאיון ובסקר , רישום נכון בזמן תצפית וכיוצא בזה . ( העבודה הכתובה ניסוח , סדר , היגיון פנימי , פירוט מהלך העבודה , הימצאות כל הפרקים , כתיבה נכונה של ביבליוגרפיה . הצגת העבודה בכיתה הצגה בהירה ומעניינת , שימוש טוב במצגת / בפוסטר / בסרטון . עבודת הצוות שיתוף פעולה בין חברי הצוות , חלוקת עבודה בין החברים , תרומה של כולם . הפקת פוסטר פוסטר מעניין , מעוצב היטב , המידע מתומצת היטב ומנוסח כהלכה . מהלך העבודה עמידה בלוח הזמנים ושמירה על קשר עקבי עם מנחה העבודה ( המורה . ( רפלקציה ( שיקוף ) אישית תיאור התפתחותו של התלמיד במהלך העבודה , את מה שלמד וקיבל מהעבודה . נספח מס ' 6 הערכת המידע איך מעריכים את המידע ? איך יודעים אם הוא אמין ? אם הוא בר -סמכא ? אם הוא מקיף מספיק ? אולי הוא בכלל מגמתי ובלי ששמנו לב " מכרו" לנו ידע חלקי , מ וטה ואף שקרי ? עולמנו מוצף כיום במידע רב - חלקו אמין ומדויק , וחלקו חובבני ולא מדויק או אפילו מוטעה ושקרי . אנחנו נוטים להתייחס למה שאנחנו קוראים כאל מידע אמתי ונכון , אך מי אמר שמה שאנו קוראים הוא " האמת , כל האמת ורק האמת ? " אולי כותב המאמר שאנו קוראים רוצה כל כך שנאמין למה שהוא כותב ושנקבל את דעתו , עד שהוא לא מקפיד במיוחד על העובדות ועל הפרטים הקטנים ? אולי הוא בוחר לציין עובדות מסוימות ומשמיט אחרות ? אולי הכתבה שאנו קוראים בעיתון היא חד - צדדית ואינה מספקת תמונה מקיפה ? אולי פריט המידע שאנו קוראים באינטרנט ומתייחסים אליו כאל עובדה אמינה נכתב בידי אדם שאין לו מושג בתחום שעליו הוא כותב ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר