עמוד:87

מומלץ להזמין לכיתה אחד מהם במהלך העבודה או לאירוע השיא . תוכלו למצוא אותם בכל רשות מקומית , משרד ממשלתי או מוסד אקדמי . מאיה חושן - חוקרת במכון ירושלים לחקר ישראל מדוע אנשים עוזבים את ירושלים ? מה ישכנע אותם להישאר בעיר ? מהן הסיבות הדוחפות אנשים לבוא לגור דווקא בעיר הזאת ? איך לחלק את ירושלים לאזורי רישום לבתי הספר ולגני הילדים ? אילו מוסדות חינוך חדשים יש להקים בירושלים ? על עבודתה במכון מספרת מאיה : " מה שאני אוהבת בעבודה שלי הוא מגוון הנושאים שאנחנו חוקרים , השאלות החשובות שאנו מחפשים להן תשובות , והמפגש עם אנשים מע ניינים מתחומים שונים . " רוב המחקרים שהיא עורכת נועדו לסייע לשרים , לחברי כנסת ולראשי רשויות מקומיות לקבל החלטות . " לא כל ההמלצות שנקבעות במחקרים מתקבלות , " היא מודה , " אבל כשתכניות או המלצות שהכנו מתקבלות - ה סיפוק שלנו גדול . " רן חקלאי - גאוגרף בעל משרד לייעוץ בתחום הכלכלה העירונית היכן כדאי למקם קניון חדש ? איך ישפיע הקניון החדש על מחירי הדירות שסביבו ? האם כדאי לבנות בשולי העיר גורדי שחקים או שכונה של בתים פרטיים ? האם כביש הנמצא בשלבי תכנון יביא לירידה ממשית בפקקי התנועה ? שאלות מ עין אלה מופנות אל רן חקלאי , יועץ לכלכלה עירונית . הוא עונה עליהן בעזרת סקרים ומחקרים שהוא עורך , ובעזרת הידע והניסיון הרב שצבר ב מהלך שנות עבודתו . בינת שוורץ - מנהלת מינהל התכנון במשרד הפנים , לשעבר מנהלת אגף התכנון של מחוז ירושלים האם לפתח במרכז העיר מגרשי חניה גדולים שימשכו לאזור יזמים , עסקים וצרכנים ? ואולי לאסור את הכניסה למרכז העיר ברכב פרטי ובכך למנוע פקקי תנועה ? האם לפתח פרויקטים שיצמצמו את היקף השטחים הפתוחים אך ייתנו בידי העירייה משאבים לטיפוח השטחים הפתוחים שנותרו ? ואולי לאסור בנייה בשטחים הפתוחים , ולהשאירם ריקים ומוזנחים עד שיהיו בידי הרשות המקומית המשאבים לפיתוחם ? " בלימודי הגאוגרפיה באוניברסיטה קיבלתי כלים חשובים המסייעים לי בחיי המקצועיים , " אומרת בינת . " כלי אחד הוא החשיבה הביקורתית והגישה האומרת לא להתייחס לשום דבר כאל מובן מאליו אלא לבדוק כל דבר לעומק . כלי נוסף הוא היכולת לנתח מערכות מורכבות הכוללות קשרי גומלין בין מרכיבים שונים . במ הלך הלימודים למדנו לנתח את מרכיבי המרחב , שהוא לדעתי המערכת המורכבת ביותר שיש . " יהודה אולנדר - מנהל יחידה אזורית לאיכות הסביבה מה יכול מפעל תעשייה לעשות כדי למנוע מפגעים סביבתיים ? וכאשר פותרים את בעיית זיהום האוויר במפעל , איך ל אפשר הימנע מליצור בעיה סביבתית אחרת ? כיצד לתכנן שכונה " ירוקה , " שכונה המקנה לאוכלוסייה סביבה איכותית ? כיצד לעורר את התעניינותם של בני נוער ולשלב אותם בפעילויות של איכות הסב יבה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר