עמוד:81

יחידה : 4 ירושלים בירת ישראל ירושלים פנים רבות לה . קשה למצוא עיר מגוונת כל כך כמו ירושלים – עיר הבירה של מדינת ישראל , עיר שיש בה ייצוג לכל כך הרבה תרבויות , מסורות ואוכלוסיות שונות , עיר קדושה לשלוש דתות מרכזיות , עיר שלה יסטוריה העשירה שלה יש השפעה גם על המטרופולין המודרנית שהיא היום . ירושלים היא יותר מאשר עיר : היא סמל לאומי , דתי , תרבותי ופוליטי בעל משמעות רבה לקבוצות אוכלוסייה שונות בישראל וגם בעולם . בהתאם , כל למידה על ירושלים נדרשת להתמודד עם מטען זה . מבנה הפרק היחידה על ירושלים פותח ת בהצגתה כבירת ישראל ( פרק א ) ובהמשך היא עוסקת בשני נושאים עיקריים : הראשון הוא ההיסטוריה של העיר , והשני הוא מאפייניה של העיר כיום ( פרק ים ג- ד . ( במהלך הוראת היחידה חשוב להדגיש את הקשר בין שני הנושאים . כדי להבין את המורכבות של העיר כיום , יש להכיר ולהבין את עברה . פעילות מקדימה – ירושלים במבט על וירושלים בירת ישראל ( ש " ש 1-2 ) אנו ממליצים לפתוח את הוראת הנושא במבט על העיר ירושלים , להתייחס לעושרה , למורכבותה , להיותה סמל ולא רק עיר , ולתת ביטוי לידע קודם של התלמידים . אפשר להקדים ללימוד הנושא משימה , ולבקש מהתלמידים לאסוף במשך שבוע ידיעות , כתבות תמונות , וכל דבר שהם נתקלים בו בנוגע לירושלים , וכפתיחה לנושא ל הרכיב קולאז' גדול שי יתלה בכיתה ויציג את מגוון ההקשרים ש בהם ירושלים מוצגת . ברשת האינטרנט אפשר למצוא סרטונים רבים ויפים על ירושלים שיכולים ל היות פתיחה מעניינת וויזואלית לעיסוק בה . הנה כמה סרטונים מומלצים : ( שימו לב : חלק מהסרטונים מציג רק פן אחד של ירושלים – בעיקר את האתרים ההיסטוריים ופחות את העיר המודרנית ( . - קולאז' ירושלמי : אתרים היסטוריים . 24 - שעות בירושלים time lapse – 24 - שעות בירושלים – סרטון קצר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר