עמוד:56

בסוף כל גוף ידע מו צגות משימות ושאלות בכמה דרגות חשיבה . המשימות והשאלות מסייעות לתלמידים לעבד את החומר ולהפנימו בהדרגה לקראת משימות הסיכום בפרק , שהן בדרך כלל משימות אינטגרטיביות . במה עוסקות הסוגיות ? תכנית הלימודים מ צביעה על הנושאים שמהם נגזרות הסוגיות בכל פרק . הנושאים הללו קשורים ביחסי גומלין בין ה אדם לסביבה , והם מתבטאים ב כל אזור בישראל באופן אחר , בהתאם לתנאים הטבעיים , למיקום האזור ולאופן ש האדם השפיע על הסביבה והושפע ממנה . חשיבות הלמידה באמצעות סוגיה למידה באמצעות סוגיות שונה מ למידה לינארית של חומר הלימוד . זוהי למידה מתוך הקשר ולשם מטרה . המידע מ שמש את התלמיד כדי לבצע פעולה של הכרעה . זוהי סימולציה של קבלת החלטות , ו היא מעודדת למידה משמעותית . הלמידה דרך סוגיה גם מנחה את התלמיד במסלול השלבים של למידת חקר . לפי גישת החקר , לתהליך יש כמה שלבים עיקריים : בפרקים אל ו התלמידים מכירים מגוון אופנים של מסירת מידע ממגוון מקורות וממגוון צורות של הפקת מידע . כמו כן , הם מכירים בסיסי מידע ה יכולים לשמש אותם גם במשימת החקר [ אתר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה , אתר מפ ) "י מפות ) ועוד ] .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר