עמוד:42

בבי רור במפה , ואת התבחין האקלימי אפשר לחוש ממש ( קור , חום , גשם , יובש . ( למרות זאת , נושא המים בישראל מוכר לתלמידים משום ש הוא נמצא תדיר על סדר היום הציבורי . התלמידים שומעים על כך בחדשות , נקראים לחסוך במים וכדומה . פעילות מקדימה כדאי לפתוח את השיעור הראשון בסיעור מוחות ולשאול : " על מה אנחנו חושבים כשאנו שומעים את הצ ירוף ' מים בישראל " '? או " : מה היינו מצפים ללמוד בנושא של ' מים בישראל " '? נרשום על הלוח את הרעיונות שהתלמידים מעלים . לאחר מכן נציע למיין אותם ונשאל " : לפי מה כדאי למיין " ? אפשר למיין לפי בעיות ופתרונות , לפי מקורות המים ( מאין מגיעים המים ) א ו לפי ה צרכים ( למה הם משמשים . ( אפשר לערוך את המיון עוד ב כתיבת הרעיונות . לשם כך כדאי לס רטט על הלוח טבלה ללא שמות הקטגוריות . הנה דוגמה : אחרי סיעור המוחות נשאל מה כדאי לרשום בראש כל עמודה . החלוקה מבטאת את הנושאים המרכזיים בפרק המים : בסיום הדיון אפשר להציג את אחד הסרטים הבאים : " . א מים חיים - " כדאי להקדים כמה מילים להקרנה של סרט זה . הסרט צולם בשנת 1954 והוא מתאר את מצבה של ישראל בשנ ותיה הראשונות ש ל המדינה ; ב " . טיפה ( מקורות ) " לפני הקרנת הסרט , ב קשו מהתלמידים לאסוף מידע במהלך הצפייה ולרשום לפניהם : . א אילו בעיות עולות בסרט ) ? מחסור במים , צריך לשאוב את המים , אין מים בבתים ( . ב אילו פתרונות מוצעים בסרט ) ? קידוחי מים , הובלת מים , התפלה ( . ג מאין מגיעים המים ? ( מי גשמים , מי תהום , מי ים ( . ד אילו שימושים במים נראים בסרט ) ? שימוש ביתי , חקלאות ( . ה אילו מונחים מוזכרים בסרט ? ( מובילה ארציה , קידוחים , אקווה )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר