עמוד:39

פעילות מסכמת – הצגת שאלות ודיון א . כיצד חלוקה לאזורים לפי צורות הנוף עוזרת לנו ? ב . לאיז ו רצועת נוף האזור שלנו שייך ? לאיזה אזור משנה ( היעזרו במפות שב עמוד (? 24 האם אזורי המשנה הללו מתחלקים לתתי- אזורי משנה ? תלמיד מעתלית יכול למשל להחליט ( ולנמק ) שהאזור שלו , " חוף הכרמל" , נמצא בתוך : מישור החוף > מישור החוף התיכון > חוף הכרמל . דגש פדגוגי הבנה של חלוקת הארץ ל שלושה אזורים ראשיים , לפי המבנה הפיזי של ישראל , באמצעות קריאת מפה פיזית ( מודפסת ודיגיטלית . ( מומלץ להכיר לתלמידים כבר בשלב זה את מאפייני אזורי המשנה באמצעות המצגות הדינמיות : " מכירים את הצפון " , " מכירים את המרכז " , " מכירים את הדרום . " פרק ב : סוגי אקלים על הפרק הפרק " סוגי האקלים " עוסק בנושא האקלים ומאפייניו . התלמיד נדרש להבין ש בישראל יש שלושה סוגים של אקלים ו אפשר לחלק את ישראל לפיהם . החלוקה לפי תבחין האקלי ם קלה יחסית להבנה כי לתלמיד יש הי כרות קודמת עם ה הבדלים באקלי ם מניסיונו האישי , מסרטים או מסיפורים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר