עמוד:38

חתך גובה שלב ב : אם רוצים להעביר את החתך דרך נקודות ה מסומנות על המפה , מתחילים כך : . 1 מסמנים את הנקודות המבוקשות בנעץ צהוב ; . 2 מותחים את הקו בין הנקודות המסומנות לפי הכללים שלמעלה . באתר " גוגל מפות " מזהים את קווי הגובה במפה . בוחרים במפת פני השטח ועו יםש זום אין עד שמגלים את קווי הגובה . ב אתר המפות הלאומי של י"מפ מעלים את שכבת קווי הגובה ו מנסים לזהות לפי הקווים אזורים גבוהים , פסגה או כיפה של הר , ואזורים נמוכים כ גון עמק או ואדי . . 2 התנסות ג' – hands" on " ון דיואי ( 1859-1952 ) טען שהתנסות ועשייה חשובות ביותר להבנה של מידע חדש , וש הן תורמות להפנמה של רעיונות ושל תופעות . עקרון ה " למידה המשמעותית " ש משרד החינוך מוביל בשנים האחרונות רואה בלמידה מ תוך עשייה והתנסות ערך מרכזי , משום שהוא מבוסס על חוויה , על מעורבות , על ריגוש , על בנייה ועל יצירה . בספר הלימוד תמצאו הנחיות לעבודה בקבוצה , ובה ן התנסות ממשית בבניית מפת תבליט . ההנחיות בסיסיות ואינן כוללות למשל הכנ ה של תבליט לפי קווי גובה . אם יש בכיתה קבוצה חזקה שיש מקום לאתגר אותה , אפשר לבקש ממנה לבחור אזור מסוים ( סובב כינרת , המכתשים , ירושלים ) ולהציג אותו בתבליט בצורה מפורטת יותר , אולי באמצעות עיסת נייר או חומר ( ההנחיות בספר מיועדות לעבודה עם בריסטול או עם סול . ( חשוב להדגיש שהמושגים ' קו גובה ' ו ' חתך גובה ' הם מושגים מופשטים , ושהכנה של מפת התבליט בידיים ועבודה עם מפות דיגיטליות עשוי ות לעזור לתלמידים להבינם . חשוב לזכור שהלימוד אינו מיועד לעשות את ה תלמידים נווטים או אנשי סיור , אלא לאפשר להם לזהות הר , רכס או עמק באמצעות קווי גובה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר