עמוד:28

עצמית ( מטא-קוגניציה ) של התלמיד . התלקיט נמצא ברשות התלמיד , והוא ממונה על ניהולו ועל שמירתו . התלקיט יכול לכלול קו בצי מחשב כתובים או חזותיים וכן צורות של ידע הערכתי – עבודות , טיוטות , שאלונים , דפי עבודה , תוצאות מבחנים ומדגם הערות שנרשמו במפגשים בין המורה לתלמיד . במשך הלימוד מומלץ להתייחס למגוון נושאים , לאתגר את התלמידים במשימות חקר קטנות ולאסוף אותן בתלקיט . למידה מבוססת פרויקטים ( Project Based Learning ) למידה מבוססת פרויקטים נעשית במסגרת תכנית הלימוד של תחומי דעת שונים . התלמידים בוחרים תת -נושא שמעניין אותם ומתמודדים עם בעיה או עם אתגר העולה מתחום הדעת הנלמד . הם חוקרים את הנושא ולומדים אותו לעומק כדי להגיע לפתרון הבעיה , ולבסוף מציגים את מה שלמדו בדרך ייחודית : במצגת אינטראקטיבית , בהצגה , בדגם וכיוצא בזה . למידה מבוססת פרויקטים מזמנת מפגש לימודי -מקצועי בין התלמידים למומחים מהתחום מחוץ לבית הספר , משום שהמומחים יכולים להשלים את הידע של המורים בנושא הנחקר . בלמידה מסוג זה התלמידים מעורבים בתהליך הלמידה , והלמידה מובילה לידע משמעותי של הנושאים הנחקרים . התלמידים עובדים בקבוצות קטנות , משתפים פעולה זה עם זה ומגלים מוטיבציה גבוהה ו מעורבות גבוהה בלמידה . תוצרי לימוד ופרויקטים הנעשים תוך כדי למידה פעילה ובתום יחידת הלימוד הם חלק חשוב מה ערכה . ב כמה מהתוצרים התלמידים שותפים עם המורה להערכה , ומבטאים אותה ב"הערכת עמיתים " כשהם מציגים את התוצרים בכיתה . הצעה למשימת הערכה אפשר להשתמש במשימות הסיכום ש בפרקי הספר כמשימות הערכה . לפניכם דוגמה למשימת הערכה מהפרק " סוגי אקלים : "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר