עמוד:144

" אתה מרגיש שהוא עושה לך ' בושות " ? ' שאלתי . " ממש לא . הרי הוא נראה חמוד , וגם כשאני שומע שילדים מדברים עליו זה כבר לא מפריע לי . וכשניגשים אליי לשאול על אחי , אני לא אומר להם ' תעזבו , אני לא רוצה לדבר על זה . ' אני מסביר מה שנראה לי מתאים , ולא תמיד מפרט . בהפסקות אני אוהב לגשת אליו , וגם הילדים מהכיתה שלי מתייחסים יפה אליו ואל הילדים בכיתת התקשורת ( כיתה לילדים עם אוטיזם . ( לפעמים ילדים אומרים לי שאורן נורא חמוד " . " יש בכל זאת מצבים שבהם אתה מרגיש צורך להסביר את ההתנהגות השונה של אורן " ? " לפעמים . לדוגמה , כשבאים לכיתה תלמידים חדשים . בהתחלה הם שואלים ואני מסביר , אבל רק קצת , ובהמשך הם בעצמם מכירים את אורן . כשבאים אליי חברים ואורן מתרוצץ וצועק בסלון , אני 'זורם' אתו וצוחק עם החברים שלי – לא עליו אלא אתו . ברוב המקרים גם החברים מרגישים כמוני . יש בכיתה שלי ילד אחד שאפילו רוצה אח אוטיסט " ! אני חושבת שלאורן יש מזל גדול שאחיו לומד אתו באותו בית ספר . הם יוצאים יחד לטיולים , משתתפים באותם שיעורי ספורט ובפעילויות אחרות המשותפות לכל הילדים בבית הספר . הפעילויות המשותפות יוצרות קרבה בין כל הילדים בבית הספר . " נניח שמשפחה אחרת הייתה מתייעצת אתך ושואלת אם טוב ששני אחים , כמוך וכמו אורן , ילמדו באותו בית ספר , מה היית אומר " ? שאלתי את ארז . " אני חושב שזה דווקא כדאי , כמו שזה כדאי לאחים רגילים , כי ככה הם יכולים להיפגש בהפסקות ולבקר זה בכיתה של זה . אני נורא אוהב לבוא לכיתת התקשורת , כי תמיד יש שם פינוקים . וחוץ מזה , בטיול השנתי הייתה לנו הנחה כי אנחנו שניים ולא אחד " . " אתה מרגיש אחריות עליו בבית הספר , כשההורים לא אתכם " ? " כן . ואני גם מסוגל להבין אותו ולהרגיע אותו כשהוא מתפרץ . לפעמים אני שר לו שירים שהוא אוהב והוא נרגע לאט-לאט . לפעמים אני מרגיש שאני צריך להסביר לאנשים אחרים למה הוא מתכוון , ואז חשוב שאני אתו , כי הוא לא יכול להסביר בעצמו וזה ודאי קשה לו מאוד " . כמה ימים לאחר השיחה עם ארז יצאנו כולנו לטיול השנתי של בית הספר . אורן יצא גם הוא לטיול , ואני חושבת שהוא נהנה מאוד . הוא דילג וקיפץ לאורך כל המסלול והתנסה במשהו חדש . הוא ישן שני לילות באוהל ! ארז היה גאה מאוד באחיו . ( מעובד על פי עיניים , גיליון " ) 113 אחים ואחיות , ( " ינואר . 2010 עמ' ( 42–43 . 2 שיחה בכיתה הכתבה על אורן נתנה מידע על ילדים עם אוטיזם . במה הרחיבה הכתבה את המידע שידעתם קודם לכן על ילדים עם אוטיזם ? . 3 ה פּ סקה השנייה בכתבה שונה מכל הפסקות האחרות . במה ? למה הכותבת כתבה את ה פּ סקה הזאת ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר