עמוד:134

. 4 הסופר הצרפתי ז' וּ ל ורן , שחי לפני כמאתיים שנה , כתב על צוללות , חלליות , טיסה לירח ואפילו על המצאות הדומות לטלוויזיה ולאינטרנט – עשרות שנים לפני שההמצאות האלו פותחו במציאות . אחד המשפטים האהובים עליו היה : "מה שאדם אחד יכול לדמיין – אדם אחר לבטח יגשים בבוא העת . " האם לדעתכם המשפט הזה יכול לסכם את הכתבה שקראתם , או לפתוח אותה ? . 5 הרמב"ם , בהקדמתו למסכת אבות , מתאר את הכח המדמה של האדם , המסוגל לדמיין דברים שלא יתממשו , והם " דּ ברים שׁלֹּ א ה שּׂ יגם כּ לל , ואי אפ שׁ ר לה שּׂ יגם , כּ מ וֹ שׁיּ ד מּ ה האדם ספינת בּ רזל רצה בּ אויר , ואדם שׁ רא שׁוֹ בּשּׁ מים ורגליו בּ ארץ , וח יּ ה בּ עלת אלף עינים " ... ( שמונה פרקים לרמב"ם , פרק ראשון ) א . מהי לדעתכם ספינת הברזל אותה נתן הרמב"ם כדוגמה לדברים דמיוניים שאי אפשר שיקרו במציאות ? ב . מה דעתכם , האם הרמב"ם היה נותן דוגמה זו גם בימינו ? ג . הרמב"ם וז'ול ורן כתבו שניהם על דברים דמיוניים שלא היו קיימים בתקופתם . במה שונה עמדתו של הרמב"ם מעמדתו של ז'ול ורן ? להיות תלמיד בעיר העתיד . 1 שיחה בכיתה איך לדעתכם ילמדו בעתיד ? האם בתי הספר ייראו כמו בית הספר שלכם ? האם יהיו כיתות ? איך יגיעו לבתי הספר ? מי ילמד בהם ? בדיון תוכלו להיעזר בשאלות שלפניכם וכן בשאלות שתעלו בעצמכם . . 2 השנה היא , 2215 וזהו יום מיוחד : היום הראשון או האחרון ללימודים . היכנסו לפעילות המתוקשבת כדי לכתוב סיפור , יומן אישי או מכתב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר