עמוד:130

. 5 קראו שוב את כותרת המשנה של הכתבה , המופיעה באותיות מודגשות מתחת לכותרת , ואת פסקת הסיום . א . בכותרת המשנה מתוארת עובדה ומוצגת שאלה . מהי העובדה ? מהי השאלה ? ב . במה מהן עוסקת הכתבה ? ג . העובדה והשאלה מופיעות שתיהן גם בפסקת הסיום . מה נוסף להן ? . 6 שיחה בכיתה א . בסוף הכתבה מצוין התאריך שבה היא נכתבה . בדקו מהו . ב . מדוע , לדעתכם , חשוב במיוחד לציין את תאריך הכתיבה כשהכתבה עוסקת בעתיד ? ( רמז : חזרו אל הקטע "ומה בקשר לעתיד , " ובדקו מתי אמורות להתגשם התחזיות שצוינו בו ( . . 7 היכנסו לפעילות המתוקשבת כדי לתרגל את זמני הפועל . כתבות על עיר העתיד . 1 דמיינו לעצמכם שנסעתם במכונת זמן לשנת . 2215 דלת המכונה נפתחת , וכשאתם יוצאים אתם מוצאים את עצמכם ברחוב הראשי של עיר . עצמו את העיניים ונסו לדמיין מה יש מסביבכם : האם העיר בנויה על האדמה ? איך נראים הבניינים ? וכלי התחבורה ? האם הסביבה רועשת או שקטה ? נקייה או מלוכלכת ? מה יש ברחוב ? מי נמצא שם – רק בני אדם ? איך נראים תושבי העיר ? מה הם עושים ? כּ תבו על הביקור שלכם בעיר . אפשר לתאר את מה שדמיינתם או לכתוב על כך סיפור , ואפשר גם לצייר . . 2 עבודה בקבוצות לפי התחזיות של רוב העתידנים , בערי העתיד יתגוררו מיליונים של בני אדם . לכן השאלה איך ייראו הערים האלה וכיצד יתנהלו מעניינת מאוד גם עתידנים וגם בעלי מקצועות אחרים , כמו פוליטיקאים , מהנדסי ערים , ארכיטקטים ומעצבים . אנשים אלו חושבים על פתרונות שיהפכו את החיים בערים לנוחים יותר , לבטוחים יותר ולמתאימים יותר לצורכי התושבים . חלק מהרעיונות שלהם מיושמים כבר היום , ורעיונות אחרים אולי יצאו לפועל בעתיד . שלוש הכתבות שלפניכם עוסקות בנושא זה . א . בחרו כתבה אחת . קראו אותה ועבדו עליה . בהמשך תציגו אותה לכיתה . ב . בחרו מישהו שיקרא את הכתבה בקול רם באוזני הקבוצה . במהלך הקריאה , סמנו לעצמכם מילים או ביטויים שאינם מובנים לכם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר