עמוד:108

. 5 בשיר יש ניגוד בין שני חלקים בולטים : החלק הראשון המתאר את אורח חייו של הנער הדיג ( את מציאות חייו בהווה , המתוארת בזמן הווה , ( והחלק השני המתאר את משאלותיו ואת הדמיונות שלו על עתיד טוב יותר ( ואלה נמסרים בזמן עתיד . ( חפשו שני בתים בשיר שמופיעים בהם שני הזמנים – גם הווה וגם עתיד . העתיקו את אחד הבתים האלה . . 6 מזונו של הנער הוא הדגים שהוא מצליח לדוג ולהכין למאכל . אך האם הנער מעוניין לדוג דגים כדי להמית אותם ולהכין אותם למאכל ? צטטו שורות מתוך השיר המראות את יחסו לדגים . ציינו במה זה קשור לתשובתכם לשאלה . 2 . 7 בשיר מופיעות מילים אחדות ( חלקן חוזרות ) מהשורש ד-י-ג / ד-ו-ג . כתבו מילים שונות משורש זה ( משפחת מילים ) המצויות בשיר . . 8 בשיר יש חרוזים . לדוגמה : זהב | רעב ( בית שני . ( א . כתבו עוד ארבעה זוגות של מילים מתחרזות מתוך השיר . ב . כתבו אילו שורות מתחרזות בכל בית ( ראשונה עם שנייה ? ראשונה עם שלישית ? וכד . ( ' שימו לב ! מבנה זה חוזר בכל בית בשיר . ציור : קרול שיף , 2013

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר