עמוד:106

. 10 העולם עשיר באמצעי תקשורת המתחרים זה בזה , העיתון או אתר האינטרנט או ערוץ הטלוויזיה מנסים להסב את תשומת הלב של הקוראים או הצופים , ולמשוך אותו לקרוא את החומר שהם מפרסמים . כתבו אילו אמצעים בידיעה שקראתם מיועדים לייצר עניין ומתח ? . 11 איזו כותרת סיפורית יותר – הכותרת הראשית או כותרת המשנה ? הסבירו . . 12 כידוע , אפשר להטות פעלים בזמנים שונים ובגופים שונים . הגופים מציינים את המשתתפים בפעולה : גוף ראשון – אני , אנחנו , גוף שלישי – היא , הוא ( כגון : המטוס , ( הם ( כגון : הנוסעים , ( וכדומה . מצאו בידיעה פעלים אחדים בגוף שלישי , ופעלים אחדים בגוף ראשון . . 13 אפשר לגוון את דרך הדיווח בידיעה בעיתון על ידי שינוי בגופים : בדרך כלל מספרים על האירוע בגוף שלישי , אך לעתים קרובות מביאים ( מצטטים ) את דברי המשתתפים באירוע . כך מאפשרים לקוראים "לשמוע" את קולם של אנשים שנכחו באירוע , ולחוש את חוויותיהם . מי מספר בידיעה זו על האירוע בגוף שלישי , ומי מספר על האירוע בגוף ראשון ? ניגוד בין זמן עבר לזמן עתיד בשיר חילופים בזמני הפועל מפנים את תשומת לבנו לניגוד בין מצבים שונים או בין עולמות שונים . . 1 בעמוד הבא שיר של דליה רביקוביץ שיש בו שינויים מעניינים בין זמני הפועל . המשוררת יוצרת בשיר ניגוד בין הווה לעתיד – בין מציאות חייו הקשים של ילד עני לבין החלומות והמשאלות שלו . קראו את השיר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר