עמוד:99

מראיינים וכותבים כתבה בחלק זה תתנסו בהכנת כתבה שבה תשלבו שאלות למרואיין או למרואיינת , תשובות שלו או שלה וגם תיאורים שלכם . . 1 הכינו את עצמכם לריאיון . א . בּ חרו במרואיין או במרואיינת שהמקצוע או התחביב שלהם מעניינים אתכם . ב . קבעו את המועד ואת המקום שבו תערכו את הריאיון . רצוי שמקום המפגש יהיה קשור לנושא הריאיון ( למשל : מקום העבודה או היצירה . ( ג . הכינו רשימה של 6-10 שאלות שתרצו לשאול בריאיון . כּ תבו אותן בסדר שנראה לכם מתאים . ד . הצטיידו באמצעי כתיבה : מחברת , מחשב לוח , או מחשב נייד ; תוכלו גם להקליט , או לצלם בווידאו . . 2 לפני תחילת הריאיון – התבוננו סביבכם . א . לפני תחילת הריאיון נסו למצוא זמן להתבונן סביבכם ולהתרשם ( אם הריאיון מתקיים במקום העבודה או היצירה . ( שימו לב לפרטים כמו : איך נראה המקום שבו אתם מראיינים ומה יש בו ? האם יש לו ריח מיוחד ? תאורה מיוחדת ? היכן הוא נמצא ? ועוד ; איך נראים המרואיין או המרואיינת : לבוש , גיל , משהו מיוחד בדיבור או בתנועות ועוד . ב . כּ תבו לעצמכם את מה ששמתם לב אליו . בשלב הזה פשוט ציינו את כל מה שנראה לכם מעניין או חשוב , ולא משנה איך תכתבו את זה . . 3 תעדו את הריאיון . א . לצד השאלות והתשובות , כּ תבו לעצמכם תגובות מעניינות שקיבלתם : למשל , צחוק פתאומי או עצבנות , דיבור בטלפון , קימה במהלך הריאיון או הסתובבות בחדר . ב . אם במהלך הריאיון יצוצו בראשכם שאלות או הערות שלא חשבתם עליהן מראש , אל תהססו לשאול או להעיר וכמובן גם לתעד אותן , כדי שתוכלו לשלבן בכתבה . ג . אתם יכולים להכין גם תצלומים לתיעוד הריאיון . . 4 הכינו את הכתבה לפרסום . א . כּ תבו פסקת פתיחה שתכלול את מטרת הריאיון , תיאור של המרואיין או המרואיינת שלכם ושל סביבת הריאיון . לשם כך , היעזרו במה שכתבתם לעצמכם לפני תחילת הריאיון . ב . הוסיפו את הריאיון שערכתם בצורה של שאלות ותשובות . אם יש לכם הערות על ההתנהגות של המרואיין או המרואיינת שלבו אותן במקום המתאים . ג . כּ תבו משפט או משפטי סיכום לריאיון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר