עמוד:92

. 3 הפיוט הוא יצירה ספרותית , כמו שיר , ולכן יש לו מאפיינים אמנותיים . היכנסו לפעילות המתוקשבת כדי לגלות איך קישטו את הפיוט . . 4 עבודה בקבוצות עד כה פגשתם פיוט אחד : "ידיד נפש . " בפעילות הזאת תפגשו עוד פיוטים , ותכינו "זמירון" לשבת ( קובץ פיוטים . ( כל קבוצה תבחר פיוט אחד . לפניכם רשימה של פיוטים . כולם נמצאים באתר "הזמנה לפיוט . " א . היכנסו לפעילות המתוקשבת כדי לבחור פיוט לזמירון הכיתתי , האזינו וקראו . א שׁ ת חיל - משלי לא , י–לא כּ י א שׁ מרה שׁבּ ת - רבי אברהם אבן עזרא לכה ד וֹ די - רבי שלמה הלוי אלקבץ יום זה לישראל - יצחק סלמה ב . העתיקו את מילות הפיוט שבחרתם לקובץ או לסביבה השיתופית הכיתתית . ג . היעזרו במידע המופיע באתר וכתבו פרטים על הפיוט שבחרתם : שם המחבר , מתי נכתב , מתי שרים אותו באילו מתפוצות ישראל נהגו לשיר אותו , במה הוא עוסק ועוד . ד . כתבו בקצרה מדוע בחרתם דווקא בפיוט זה לזמירון הכיתתי . ה . האם קיימת בפיוט חריזה ? האם קיים בפיוט אקרוסטיכון ? אם כן - סמנו אותם בקובץ שלכם . ו . בחרו קטע מתוך הפיוט ( בית או שורה , ( והעתיקו אותו בדרך שתשקף את המשמעות שלו בעיניכם . תוכלו להשתמש לשם כך בסוגי גופנים שונים , בצבעים ובגדלים שונים , ובדרך שבה המילים מסודרות על המסך . ז . תוכלו לצרף גם קובץ קול . אתם יכולים להוסיף קישור ללחן שמצאתם באינטרנט , או להקליט את עצמכם שרים את הפיוט . אוצר של מילים - פעילות מתוקשבת מילים שמשמעותן "אור" " הד וּ ר נאה זיו הע וֹ לם " . מילים רבות במשמעות של אור הן גם שמות פרטיים . מילת היחס "בין" " בחלק מהקהילות נהוג לשיר את הפיוט בלחן שקט , בשעת בין השמשות " . " בין" היא מילת יחס שמבחינה בין שני דברים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר