עמוד:37

. 9 מה אנו מגלים מתוך הקטע בקשר ליצחק רבין התלמיד ובקשר למעמדו החברתי כאשר למד ב"כדורי ? " . 10 מהם ההבדלים בין הקטע על "כדורי , " לבין הכתבה על רחל רבין ? א . מבחינת התוכן ( כלומר , הדברים שס וּפּ רו ) ב . מבחינת צורת הכתיבה תוכלו להשוות את הטקסטים לפי הנקודות הבאות : בטקסט מתוארים רגשות , חוויות וזיכרונות אישיים בטקסט יש עובדות כלליות הטקסט כתוב מנקודת מבט אישית / מנקודת מבט מרוחקת ( של מישהו שלא קשור לתוכן ) הדברים נאמרים בגוף ראשון / בגוף שלישי יש בטקסט תיאורים סיפוריים הטקסט כתוב כמו קטע מידע . 11 בפעילות 1 נשאלתם מה מעניין אתכם לדעת על ילדותו של יצחק רבין . למדתם עליו מכמה מקורות . על אילו מהשאלות שהעליתם קיבלתם מענה ? . 12 יצחק רבין כיהן בכמה תפקידים חשובים : הוא היה רמטכ"ל , שר ביטחון וראש ממשלת ישראל . תפקידים אלו מתאימים למישהו שיש לו אופי של מנהיג . האם , לדעתכם , אפשר למצוא סימנים מוקדמים למנהיגות אצל יצחק רבין כבר בתקופת הילדות שלו ? חזרו אל הטקסטים השונים , חפשו דוגמאות והסבירו . . 13 שיחה בכיתה כל אדם יכול להיות מנהיג האם אתם מסכימים עם קביעה זו ? אילו תכונות נדרשות ממנהיגים ? דונו בנושא . קראו קודם את ההנחיות לדיון . א . התכוננות לדיון : כתבו לעצמכם את מה שאתם רוצים לומר , או נקודות מרכזיות שיעזרו לכם בדיון . ב . בדיון עצמו : נסחו את דבריכם כטענה עם נימוקים ודוגמאות ( אם אפשר . ( אמרו את הדעה או העמדה שלכם באופן ברור וברצף , כדי שהמאזינים יוכלו להבין אותה . התייחסו גם לדברים שאמרו תלמידים אחרים ( אני מסכים עם ..., אני חושב אחרת מ ... וכדומה . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר