עמוד:35

רחל תמיד הייתה האחות הקטנה שנ שׂ רכה אחרי אחיה הגדול . " אני נורא אהבתי את יצחק , " היא אומרת . " אני לא זוכרת את עצמי בלעדיו . ההורים שלנו תמיד היו עסוקים והוא הרגיש אחריות עליי . אני לא חושבת שההורים ביקשו זאת ממנו , אבל באופן פנימי הוא שמר עלי תמיד . אני תמיד נסחבתי אחריו , לחברים , והוא אף פעם לא גירש אותי . [ ... ] רק בגיל מבוגר , כשהייתי בעצמי אמא , הערכתי את הסבלנות שלו אליי . איך הוא סבל אותי ? האחות הקטנה שנ שׂ רכת אחריו . " [ ... ] בית הספר היה ממ וּ קם בארבעה צריפים דלים – ובשביל הילדים זה היה גן עדן . האנרכיה הגיעה לסיומה כאשר בכיתה ד' נכנס לכיתה המורה והמחנך הנערץ אליעזר שמאלי . הוא נדהם מה בּוּ ר וּ ת שמצא ושלח את התלמידים הביתה לשנן בחברת הוריהם את לוח הכפל . הוא קיווה שבמעשה זה גם הם , ההורים העסוקים , ייקחו חלק מהאחריות על חינוך הילדים . יצחק רבין , אגב , החל לקרוא ולכתוב רק בכיתה . ד' [ ... ] רחל : " בתור ילד הוא לא היה טיפוס של מנהיג . הוא היה ילד מופנם ושקט , אל תיגע בו והוא לא יגע בך . זה היה שם דבר בכיתה , שלהגיע אליו זה לא כל כך פשוט " .... [ ... ] ( מתוך הכתבה 14 " שנה לרצח רבין : רחל רבין מדברת . על הילדות , על הבדידות , על העצבות . " עיתון הארץ , ( 29 . 10 . 2009 . 5 חפשו בכתבה דוגמה לסיפור או לאירוע שרחל ציינה מתוך ילדותה שלה ושל אחיה . האם את הסיפור הזה היה יכול לספר מישהו אחר ? מדוע ? . 6 חזרו לשאלה 3 ב בעמ' 33 והיזכרו בתכונות שציינתם בנוגע ליצחק רבין הילד . אילו עוד תכונות של יצחק רבין תוכלו להוסיף בזכות דבריה של רחל ? . 7 מזיכרונות שאנשים כותבים אפשר ללמוד גם דברים אישיים על הכותבים עצמם , וגם דברים כלליים שמשותפים להרבה אנשים באותה תקופה . א . בחרו שני פרטים המספרים על חייו האישיים של יצחק רבין או של רחל אחותו . ב . הביאו שתי דוגמאות למידע כללי שאפשר ללמוד מהכתבה , על מה שהיה בתקופה שבה יצחק ורחל היו ילדים . . 8 לפניכם קטע העוסק בתקופה שבה כבר למד יצחק רבין בבית ספר תיכון . בית הספר "כדורי , " שבו למד רבין , היה בזמנו בית ספר תיכון חקלאי וגם פנימייה – זאת אומרת , שהתלמידים חיו שם ולא חזרו כל יום הביתה . נחמיה רבין וילדיו ( יצחק ורחל 1940 , (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר