עמוד:21

. 5 בפירושו של ר בּ נו בּ חיי כתוב : " ותב וֹ א ל וֹ מנ וּ חה והש ׁ קט אחר ה יּ גיעה וה טּ רח והעמל " ... ייתכן שמשפט זה כולל בתוכו מילים מוכרות ומילים שאינן מוכרות . לפעמים , המילים המוכרות יכולות לסייע לנו להבין את המילים שאינן מוכרות . א . איזו מילה מזכירה לכם המילה ה שׁ קט ? ב . הסתכלו במילה שמקדימה אותה . כיצד היא עוזרת לכם להבין את המילה השקט ? ג . בּ חר וּ את המילה המוכרת לכם ביותר מבין המילים האלה : ה יּ גיעה וה טּ רח והעמל . כּ תבו לה פירוש . חשבו על שתי המילים האחרות . האם הפירוש שלהן דומה ? ( אם אינכם יודעים חפשו במילון ( . ד . תוכלו לבחון את עצמכם בעזרת המשפט הבא שלפניכם . הציבו בו כל פעם מילה אחרת ובחנו אם המשפט הגיוני . בּ דקו אם כל שלוש המילים יכולות להתאים : התאמצנו מאוד אבל למרות כל ה לא השגנו דבר . ה . קראו שוב את המשפט . בדקו אם משמעותו ברורה לכם עכשיו . . 6 ר בּ נו בּ חיי מתאר את תקופת האסיף כימים של הקלה ושמחה לאחר תקופה של מתח וחשש . חשבו : מה יכול להדאיג את החקלאים ? מאילו קשיים הם חוששים ? מה משמח אותם ? . 7 שיחה בכיתה א . בעקבות דברי הפרשנים שקראתם בפרק , מהן הסיבות לשמחה בחג הסוכות ? ב . האם הן דומות להשערות ששערתם בתחילת הפרק , בשאלה ? 1 איסוף יבולי בוטנים בסתיו 1 שדה בוטנים 2 טרקטור חורש ומנתק ( תולש ) את שיחי הבוטנים מן האדמה 3 שיח בוטנים שנותק מן האדמה 4 טרקטור גורר מכונה המלקטת בוטנים מן השדה צילום : ורד גביש

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר