עמוד:12

בפעילות – 3 מדף ב שייך למיקי כי הכוסות שעליו אינן מסודרות בקבוצות שוות : . 3 גּ ם למיקי וגם לדידי י שׁ בּ חנ וּ ת מ דּ ף שׁ ל ספלים : למי לדע תּ כם שׁיּךְ מ דּ ף ב ? דּ יון הסבירו . בדיונים יש לאפשר לתלמידים להשתמש בשפה שלהם , ולא לחייב אותם להתנסח בצורה מסוימת , כל עוד הם מבטאים את הרעיון של קבוצות שוות . עמודים 6-8 ע ֲ בודה כתתית בעמודים אלה מסתמכים על העבודה הכיתתית המתוארת בעמוד . 6 בעבודה זו , כל תלמיד גוזר את קלפי הדרקונים שבסוף החוברת . את הפעילות מתעדים בטבלה כיתתית המופיעה בנספח 1 בסוף מדריך זה . הכיתה מתחלקת לקבוצות ילדים בגדלים שונים ( קבוצה של 2 ילדים , של 4 ילדים , של 5 ילדים וכו . ( ' כל קבוצה מקבצת יחד לערמה כללית את הקלפים של כל חברי הקבוצה . סעיף א של העבודה הכיתתית לכל הקבוצות יש אותו כלל – כלל א : כל ילד מקבל 4 קלפים . בכל קבוצה , כל ילד לוקח 4 קלפים מהערמה הכללית של קבוצתו , ובודקים כמה קלפים בסך הכול יש לכל ילדי הקבוצה . לאחר שכל הקבוצות סיימו , ממלאים את הטור הראשון בטבלה שבנספח . 1 חוזרים על התהליך עם שני כללים נוספים : כלל ב : כל ילד מקבל 5 קלפים . כלל ג : כל ילד מקבל 6 קלפים . אפשר להחליט על כלל נוסף . ממלאים את שאר הטורים בטבלה ודנים בדברים מעניינים בה ( למשל , באילו קבוצות התקבל המספר ? 12 המספר . ?( 20 פעילות 4 מהווה המשך לסעיף א של העבודה הכיתתית , ומומלץ לתת אותה לאחר התנסות ממשית של התלמידים עם חלוקת הקלפים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר