עמוד:9

ככל שהמספרים רחוקים אלה מאלה , במקרה זה מ 0 - עד 24 ולא מ 0 - עד , 12 הפעילות קשה יותר , ולכן אפשר לשנות את גודלי המספרים כדי להתאים את הפעילות למספר גדול יותר של תלמידים . דיונים בדרכי פתרון מומלץ לקיים דיונים שבעזרתם יתמקדו התלמידים בדרכי פתרון לתרגילי הכפל השונים . דוגמה לדיון : איך כדאי לפתור את התרגיל ? 10 × 2 תלמידים שונים יציעו דרכים שונות , למשל : לספור בזוגות ( 2 , 4 , 6 ... 20 ) או לחבר עשר פעמים ( 2 + 2 + 2 ... ) 2 או לחבר . 10 + 10 חשוב שהדיון יהיה קבוצתי , כדי שהתלמידים יהיו חשופים לדרכים שונות , וכל תלמיד יאמץ לעצמו את דרך הפתרון הנוחה לו . היכולת לפתור בדרך נוחה יוצרת גמישות החשובה לתלמידים . במקומות שונים בפרק אנו גם מציגים דרכים שונות שילדים נוקטים כאשר הם פותרים תרגיל כפל או כשהם מוצאים את מספר האיברים של כל הקבוצות . לדוגמה , בעמוד : 48 עם המורה . 5 חמ שּׁ ה ילדים פתר וּ את ה תּ ר גּ יל ה זּ ה : . 5 × 6 = דּ יון לפניכם שׁתּ י ר כּ ב וֹ ת : 6 6 6 6 6 5 5 5 5 5 5 א . האם שׁתּ י הר כּ ב וֹ ת מתאימ וֹ ת ל תּ ר גּ יל ? 5 × 6 = ב . איז וֹ ר כּ בת מתאימה לפתר וֹ ן שׁ ל כּ ל ילד ? מתח וּ קו מהר כּ בת אל ה יּ לד . ג . איז וֹ דּ ר ךְ א תּ ם מעדיפים ? הס בּ יר וּ . יש לקבל כל תשובה של התלמידים מכיוון שדרך הפתרון היא עניין אישי . הדבר החשוב הוא ההסבר לדרך שבה התלמיד בוחר . נוסף על כך , אפשר לשאול את התלמידים אם אפשר לפתור את התרגיל גם בעזרת מלבן . בדקו את עצמכם בפרק יש שני מבדקים המיועדים לבדיקה עצמית : א . ליחידות – א-ה עמודים 55-58 ב . ליחידות ו-יא – עמודים 87-89

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר