עמוד:5

ייצוגים לפעולת הכפל בפרק סיפור מסגרת : רכבות של חיפושיות בתחילת הפרק הקבוצות מוצגות לתלמידים בסיפור מסגרת של רכבות צעצוע של חיפושיות – על כל אחת מהחיפושיות ברכבת יש אותו מספר כתמים ( כלומר , קבוצות שוות . ( מספר החיפושיות ברכבת מייצג את מספר הקבוצות . מספר הכתמים שעל גב כל חיפושית מייצג את מספר האיברים בכל קבוצה . לדוגמה : ברכבת המצוירת כאן יש 3 חיפושיות , ועל כל חיפושית יש 5 כתמים . על כל הרכבת יש 15 כתמים בסך הכול . אפשר לתאר את הרכבת בתבנית הזו : 3 חפ וּשׁיּוֹ ת 5 כּ תמים על כּ ל חפ וּשׁ ית 15 כּ תמים בּ ס ךְ ה כּ ל לרכבת זו מתאימים תרגילי הכפל : . 5 × 3 = 15 - ו 3 × 5 = 15 הערה : בהמשך נשתמש ב"ציור בקיצור" כדי לתאר את רכבת החיפושיות הזו , כך : או כך : 5 5 5 בחרנו בסיפור מסגרת להוראת הכפל , משום שהמושגים " קבוצה , " " מספר האיברים בכל קבוצה" ו"קבוצות שוות" מופשטים מדי לשלב לימוד התחלתי , ולכן קשים לתפיסה ( בהמשך הפרק נעסוק גם בהם . ( היתרונות של ייצוג זה : א . הוא מייצג קבוצות באופן ברור מבחינה חזותית . ב . קל ליישם אותו בעצמים זמינים . ג . קל לצייר אותו . ד . קל לדמיין אותו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר