עמוד:12

ב . שני החלקים שווים ( עמודים ( 11-19 יחידה זו עוסקת בתרגילים ששני החלקים בהם שווים . יש רק ארבעה תרגילי חיבור כאלה שיש בהם המרה : 6 + 6 = 12 7 + 7 = 14 8 + 8 = 16 9 + 9 = 18 ( ביחידה מופיעים גם תרגילים ללא המרה כמו . ( 10 + 10 = 20 4 + 4 = 8 תרגילי חיבור ששני החלקים בהם שווים קלים יותר לזכירה . כאשר התלמידים שולטים בארבעת התרגילים האלה , הם יכולים להתבסס עליהם בפתרון תרגילי החיסור המתאימים ( למשל : ( 14 - 7 = __ וגם כעוגן לפתרון תרגילים קרובים ( למשל : . ( 7 + 8 = __ הפעילויות בספר לתלמיד עמודים 11-13 בפעילות 1 התלמידים מייצגים שתי כמויות שוות בערוגה ומוצאים את סכומן . סעיפים א ו - ב מלווים באיור של הפרחים בערוגה . בסעיפים הבאים התלמידים יכולים להיעזר בערוגה המחיקה ( כדאי להשתמש בערוגה הריקה . ( בסעיפים ה-ו נתון הסכום הכולל והתלמידים צריכים למצוא את שני החלקים השווים . מאחר שזו משימה קשה יותר , הסכומים בסעיפים אלה מתאימים לתרגילים ללא המרה . בפעילות 2 התלמידים חוקרים ומגלים מהן הכמויות שאפשר לקבל משתי קבוצות שוות ומהן הכמויות שאי אפשר לקבל . כשאפשר , הם גם מוצאים מהי הכמות . מקצת התלמידים שכבר שולטים בתרגילי חיבור ששני החלקים בהם שווים יוכלו למצוא את הקבוצות בעזרת תרגילים אלה . בסעיף ב , למשל , הם יזהו את 12 כתוצאה של . 6 + 6 תלמידים אחרים יוכלו להיעזר בערוגה המחיקה ( הריקה ) בדרך של נסייה וטעייה . הם יכולים לצייר את הכמות הכוללת ולנסות לחלק לחלקים שווים , כך : לחלופין , הם יכולים לנסות לצייר את הכמות הכוללת מראש בשתי שורות שוות : כאשר התלמידים מוצאים את החלוקה השווה הם כותבים את התרגיל . 6 + 6 = 12 כדאי להזכיר את הקשר בין זוגיות ובין חלוקה לקבוצות שוות : בסירות שאפשר למלא בשתי קבוצות שוות של אנשים – המספר הוא זוגי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר