עמוד:8

בפעילות 2 ( עמוד ( 6 מוסיפים כמויות שונות של פרחים לערוגה שיש בה כבר 5 פרחים , וכותבים תרגילי חיבור מתאימים . מקצת התלמידים יכולים לדמיין את הכמות הנוספת . אחרים יכולים להשתמש בערוגה עם חמשת הפרחים שבדף המחיק ולצייר בכל פעם את הפרחים שמוסיפים . חשוב לאפשר לתלמידים הזקוקים לסיוע להשתמש בערוגות המחיקות ואף לעודדם לכך . כדאי להמליץ לתלמידים לצייר את הכמות הנוספת ללא מנייה . כאשר מוסיפים כמות קטנה מ , 10 - נוח לצייר אותה בשורה השנייה , מתחת לחמשת הפרחים . לדוגמה , בסעיף א : נצייר כך : כך קל לצייר 7 פרחים בלי למנות ( מסתמכים על מבנה המספר ( 2 - ו 5 – 7 וגם קל לזהות את הכמות הכוללת 10 ) בצד שמאל ועוד 2 בצד ימין . ( כאשר מוסיפים כמות גדולה מ , 10 - נוח למלא קודם את השורה הריקה 10 ) פרחים ) ואת השאר להוסיף לשורה הראשונה . כך לא צריך למנות את הפרחים שמוסיפים . לדוגמה , בסעיף ו : כדאי לצייר כך : פעילות כיתתית נוספת – פותרים בזוגות בעזרת האצבעות לאחר פעילות 2 כדאי לבצע את הפעילות הזו : - התלמידים יושבים בזוגות . - כותבים על הלוח תרגיל חיבור שאחד החלקים בו הוא 5 ( והחלק האחר גדול מ , ( 5 - לדוגמה : . 8 + 5 - כל זוג מייצג את התרגיל באצבעות הידיים : תלמיד אחד מייצג את המספר , 5 והאחר את המספר 8 ( לפי הדוגמה . ( - כעת לשני התלמידים יש כף יד אחת שכל האצבעות בה פרושות . הם מצמידים כפות אלה , כאן יש 10 אצבעות . עכשיו קל לראות כמה אצבעות יש בסך הכול . - חוזרים על הפעילות עם תרגילים שונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר