עמוד:11

בפעילות 5 ( עמוד ( 11 משלימים לוחות חיבור שנתונים בהם מקצת המספרים במשבצות הפנימיות ומקצת המספרים בשוליים . לוחות אלה דומים ללוח שהופיע בפעילות , 4 סעיף ב וניתן להשלים אותם בעזרת משוואות חיבוריות או בעזרת תרגילי חיסור ישירים . פעילות מושית הבלשית - התלמידים בוחרים דגם משלהם . בניגוד לפעמים הקודמות שבהן הופיעה פעילות כזו , כאן הם בוחרים גם את אורך הדגם . תלמידים שבוחרים דגם באורך 5 יגלו שבחזרה האחרונה הדגם אינו נכנס במלואו ( ראו דוגמה . ( חשוב להסביר להם שזו אינה טעות . דוגמה להשלמת דגם באורך : 5 מושית הבלשית צירו דגם על השלט וצבעו לפיו . דוגמה להשלמת דגם באורך 1 ( אמנם "לא מעניין , " אבל נכון : ( מושית הבלשית צירו דגם על השלט וצבעו לפיו . פעילות - 6 בכל סעיף נתונה כמות הילדים העומדים בתחנה , ויש למצוא את כמות הילדים שיישארו בה לאחר שילדים ייסעו במונית ( המכילה 5 ילדים ) או במיניבוס ( המכיל 10 ילדים . ( אפשר לכתוב תרגיל חיבור או תרגיל חיסור . בפעילות 8 סעיף ב ( עמוד ( 14 התלמידים פותרים משוואות העוסקות בשלשות של שלם וחלקים שאחד החלקים בהן הוא . 5 משוואות כאלה נלמדו בפרקים הקודמים . פעילות 9 אתגר - בפעילות זו התלמידים משלימים משוואות שחסרים בהן שני מספרים , מתוך מאגר מספרים נתון . כדי להשלים זאת , עליהם למצוא 3 זוגות של מספרים שההפרש ביניהם הוא . 5 פעילות 10 אף היא פעילות אתגר , שכן התלמידים משלימים לראשונה אי - שוויון . בכל סעיף יש להשלים את המשוואה העליונה ולהיעזר בתרגיל שמתקבל כדי להשלים את האי - שוויונות שמתחתיו . לדוגמה , אם מצאנו ש 5 - הוא המספר החסר במשוואה , 7 + __ = 12 כדי להגיע לתוצאה קטנה מ 12 - יש לבחור מספר קטן מ , 5 - וכדי להגיע לתוצאה גדולה מ 12 - יש לבחור מספר גדול מ . 5 - מומלץ לקיים דיון עם התלמידים על דרך הפתרון שלהם . כמו כן אפשר לשאול : - באילו מקומות יש כמה אפשרויות להשלמת המספר ? - באילו מקומות יש רק אפשרות אחת ? תלמידים מתקדמים יכולים להשלים באי - שוויון התחתון גם מספרים גדולים מ . 20 -

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר