עמוד:4

מבוא לפרק הפרק חיבור וחיסור עד – 20 חלק ב עוסק בתרגילים עד 20 שיש בהם המרה . אחת המטרות של פרקי החיבור והחיסור היא להביא את התלמידים לידי שליטה בפתרון תרגילי חיבור ותרגילי חיסור בתחום ה . 20 - הלימוד בפרק זה מתבסס על פתרון התרגילים בעזרת דף הפסים והדסקיות ובעזרת " ציור בקיצור" ( ציור סכמתי של האבזרים , ( כשלבי מעבר לקראת פתרון בעל - פה של התרגילים . המעבר מפעילות בעצמים מוחשיים וציורים סכמתיים לשליטה בעל - פה דורש את תשומת הלב של המורה . יהיו תלמידים שמעבר זה יתרחש אצלם מהר , ויהיו כאלה שאצלם יתרחש המעבר בשלבים , והם יזדקקו לעזרה רבה יותר של המורה . תרגילי החיבור ותרגילי החיסור בפרק דורגו לפי תחומי המספרים ולפי דרך פתרונם : ביחידה הראשונה של הפרק מוצגים תרגילים שבהם אחד החלקים הוא . 5 ביחידה השנייה מוצגים תרגילים שניתן לפתור באמצעות השלמה . ל-10 ביחידה השלישית מוצגים כל סוגי התרגילים . לאחר הצגת דרכי הפתרון השונות התלמידים יכולים לבחור בדרך הנוחה והרצויה להם לפתרון סוגי התרגילים השונים . הערות : על - פי תכנית הלימודים , התלמידים יכולים להשלים בכיתה ב את לימוד עובדות החיבור והחיסור עד 20 בתרגילים שיש בהם המרה . בפרק זה אנו ממשיכים לעסוק גם בפתרון משוואות , אולם אין לומדים בו משוואות מסוגים חדשים . כמו בפרקי החיבור והחיסור הקודמים , גם בפרק זה נכללות פעילויות של יישום הידע החשבוני במצבים מחיי היום - יום . כמו כן מוקדשת כאן תשומת לב מיוחדת לשימוש בטבלה לצורך ייצוג נתונים : התלמיד נדרש לפענח את נתוני הבעיות המוצגים בטבלאות ולהשלים בהן את החסר . נוסף לפעילויות שבפרק , מומלץ להציג לפני התלמידים סיפורים המתאימים לתרגילי החיבור ולתרגילי החיסור הנלמדים בכל יחידה . כמו כן מומלץ שהתלמידים יתאימו לתרגילים סיפורים משלהם ( בעל - פה או בכתב . ( במקביל לעבודה בספר , חשוב לקיים כל העת חזרות על תרגילים ועל מושגים שנלמדו בספרים הקודמים . נוסף לכך , מומלץ לקיים פעילויות בלתי פורמליות על נושאים שיילמדו בהמשך , לדוגמה : מספרים עד - 100 ספירה , מניית כמויות , קריאת מספרים ורצף המספרים ( אפשר , למשל , להשתמש במספרי העמודים בספר ולבקש מהתלמידים לקרוא אותם לפי הסדר , למצוא עמוד מסוים , למצוא את מספר העמוד הקודם או את מספר העמוד הבא וכו . ( '

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר