עמוד:9

ב . שכתוב המידע בדף המידע הערה דידקטית : במהלכי קידום הכתיבה רצוי לבחור פן אחד מרכזי וללמוד אותו באופן שיטתי ומעמיק . יחד עם זאת , חשוב לא לייגע את הלומדים בתהליך טיוט ושכתוב חוזר ונשנה פעמים רבות מדי ולמשך זמן רב מדי . הערה : השכתוב שנטפל בו ביחידה זו יעסוק רק בפן התוכני של הדברים ובהתאמתם לדף המידע הנדרש , ולא נעסוק כאן בשכתוב מן הפן הלשוני ( לכידות , מילות קישור וכו . ( ' טיפול זה נובע מאופי הטקסטים המטופלים ביחידה זו - עובדות לקוניות הקשורות לתוכן הרצוי . אוספים מהתלמידים את הטיוטות הראשונות , ובוחרים שלוש טיוטות שונות לדיון . אם יש צורך מתקנים את הכתיב ואת סימני הפיסוק . על-ידי הצגת הטיוטות באופן זה התלמידים יכולים להתמקד ברכיבי התוכן . מדפיסים אותן בכמה עותקים , כמספר התלמידים בקבוצה . מבקשים מהתלמידים לבחון את הטקסטים ולזהות אילו רכיבי תוכן קיימים בכל טקסט ויש לשמור עליהם , אילו רכיבי תוכן אינם מתאימים ויש לוותר עליהם , ואילו רכיבי תוכן חסרים בשלוש הטיוטות . הדגמת תהליך השכתוב באמצעות טיוטה של תלמיד להלן טקסט שכתב תלמיד : שביל ישראל הוא שביל הליכה לאורך כל אורכה של מדינת ישראל , מקיבוץ דן בצפון ועד אילת . אורכו '' ק 940-כ מ ולאורך השביל ניתן לראות סימון בצבעי לבן כחול כתום כאשר הלבן מופיע למעלה זה סימן שאתם הולכים מצפונה וכאשר הכתום מופיע למעלה סימן שאתם הולכים לכיוון דרום . זהו הקטע 27-ה בשביל ישראל מהוד השרון עד למזור . בהתחלה השביל עובר דרך תחנת קמח ובית הבטון הראשון שנבנה בארץ . משם עוברים ליד כפר הבפטיסטים ) ישוב של הקהילה הנוצרית הבפסיסטית . ) משם עוקפים את הגן הלאומי מקורות הירקון . בדרך ניתן לראות את הפילבוקס , עמדת שמירה בריטית שהגנה על גשר הרכבת . בהמשך הדרך רואים את בריכת הנופרים , בריכה טבעית בה גדל הנופר הצהוב . מימינו נמצא מבצר אנטיפטריס . אנטיפטריס הייתה עיר רומית שהקים הורדוס . משם חולפים על פני תחנת הרכבת של ראש העין ) לא פעילה . ) מכאן הולכים דרומה במקביל לכביש 6 עד שחוצים ליד העיר החרדית אלעד ומשם מגיעים למזוליאום , מבנה קבר מפואר והמבנה הרומי היחיד בארץ ששרד בשלמותו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר