עמוד:7

הצעה למהלך למידה א . איתור , בחירה וכתיבה של המידע בדף המידע בשלב זה אנו מדגימים בחירה של פרטי מידע שנרצה שיופיעו בדף המידע . התלמידים יפגשו מגוון של טקסטים בייצוגים שונים בשני אתרים הקשורים בשביל ישראל ( אתר 'שביליסט' ואתר 'מפה . ( ' לטקסטים יש מטרות חברתיות מגוונות : ליידע , לתאר , לתת הנחיות , להמליץ , לעורר סקרנות אצל המטיילים . הטקסט שהתלמידים יכתבו בדף המידע שלהם יתבסס על בחירה של פרטי מידע שיאתרו באתרים אלה ומיזוגם לטקסט רב ייצוגי ( חשוב להסביר לתלמידים שכדאי לבדוק מה יש בקישורים השונים הקיימים בדף הבית , "לדפדף" בלשוניות השונות , ולא להסתפק במידע הניתן במסך הראשון . ( התלמידים יבחינו בין סוגי הטקסטים השונים באתר , ויבררו לעצמם מה המטרה של כל אחד מהם . אחר כך יהיה עליהם להחליט מהם פרטי המידע החשובים ביותר לדף המידע שלהם תוך התחשבות בצמצום המקום שהדף מציע ובנמענים שלהם - עמיתיהם לכיתה . הם ימזגו את פרטי המידע שבחרו ויארגנו אותם על הדף . להלן נדגים את המהלך הזה . ( ייתכן שבמהלך הזמן ישתנו הטקסטים באתרים השונים . המהלך המודגם יוכל להנחות את המורה לפעילות דומה גם לגבי טקסטים אחרים ( . הערה דידקטית : המהלך מודגם על קבוצה אחת לגבי קטע מסלול אחד . בכל קבוצה יש לעשות את המהלך על קטעי המידע המתאימים לקטע המסלול שלה . במליאה דנים בשאלה : מה עלינו לעשות כדי שנוכל להכין דף מידע לקטע ממסלול הטיול שלנו ? ( ללמוד על המסלול , ללמוד מה ייחודי בו , ללמוד על האתרים שנבקר בהם , למצוא מקורות מידע ולבחור איזה מידע לכתוב בדף המידע ועל מה לוותר , ואיך לכתוב אותו מעניין לתלמידים כמונו , לחפש תמונות ומפות שמתאים לשלבם בדף המידע ( . כותבים את כל ההצעות על הלוח , ומוודאים שכל ההצעות ברורות . מארגנים את המהלכים על פי רצף הגיוני . כותבים את המהלכים במקום מרכזי וגלוי בכיתה , ובמהלך העבודה מסמנים מה כבר נעשה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר