עמוד:6

המשימה והשלבים להשגתה בפעילויות הבאות מזמינים את התלמידים לתכנן את מהלך הלמידה מתוך הנחה שבפעילות זו טמון פוטנציאל לטיפוח אסטרטגיות של חשיבה ותכנון , ומתוך כוונה שהפעילויות יגייסו את התלמידים לשותפות פעילה בלמידה . התכנון יביא בחשבון תכנים ( מידע על מסלול הטיול , ( היבטים לשוניים ( אופן הניסוח של הטקסט בדף המידע , ( ייצוגים נוספים , עיצוב הפריטים על הדף . בהמשך מוצע מהלך הוראה אפשרי לכתיבת דף המידע . מהו דף מידע ומהי מטרתו ? מבקשים מהתלמידים להביא עלוני מידע מאתרי טבע שביקרו בהם או לחפש מידע על אתרי טבע ברשת . הכוונה היא להכיר דפי מידע ולחקור את תכולתם . דוגמאות לאתרים מתאימים : אתר נאות קדומים / http : // www . n-k . org . il מערת הנטיפים // http : // www . trekker . co . il שביל ישראל / http : // shvilist . com מבקשים מהתלמידים לזהות מה הם הרכיבים המופיעים בדפי המידע ובמידע המופיע באתרים ולציין עבור מי נכתב המידע הזה ( בדרך כלל למבוגרים . ( רכיבים לדוגמה : מידע כללי על האתר , תיאור קצר של המקום , סקירה היסטורית , אטרקציות ייחודיות למקום , מיקום גיאוגרפי - תיאור מילולי ומפות , תמונות , הנחיות למבקרים - שעות פתיחה , אורך המסלול , עלויות הכניסה וציוד נדרש . דנים : מה משותף לכל דפי המידע ? מה אפשר למצוא רק בחלק מהם ? מסכמים את המהלך ומדגישים מה הם הרכיבים שחשוב שיופיעו בדף המידע שלנו , ומה לא הכרחי ונתון לשיקול דעתם של הכותבים . לדוגמה : הדף חייב להכיל מידע על המסלול המתאים לתלמידים כמונו , הרחבה על אחד האתרים שנבקר בהם , הוראות וציוד מתאים למסלול , תמונה או מפה של המסלול ושל האזור שהוא נמצא בו . את הרכיבים שהוגדרו שומרים להמשך העבודה . היכרות עם מסלול הטיול המתוכנן במליאה מסבירים לתלמידים שאנו עומדים להכין דף מידע על כמה קטעי מסלול של הטיול השנתי . מחלקים את הכיתה לקבוצות . אפשר לחלק על-פי שיקולי דעת פדגוגיים או על פי העניין ( לאפשר לתלמידים לבחור איזה קטע טיול יחקרו , וכך ליצור קבוצות עניין . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר