עמוד:322

198 בכל סעיף מתוארים מלבן ושני עיגולים . קבעו אם ניתן ליצור מהם פריסה של גליל . אם אפשר , סרטטו את הפריסה וכתבו את גובה הגליל . אם אי–אפשר , הסבירו מדוע אי–אפשר . א . מלבן שממדיו מ"ס 10 . 99 מ"ס 21 . 98–ו , ושני עיגולים שרדיוסם מ"ס 3 . 5 . ב . מלבן שממדיו מ"ס 12 . 56 מ"ס 31 . 4–ו , ושני עיגולים שרדיוסם מ"ס 10 . ג . מלבן שממדיו מ"מ 125 . 6 , 'מ 1 . 256–ו ושני עיגולים שקוטרם מ"ס 4 . 199 א . רדיוס הבסיס של גליל הוא , 'מ 1 וגובה הגליל מ"ס 50 . מצאו את שטח הפנים של הגליל . ב . שטח המעטפת של גליל הוא 251 . 2 סמ"ר וגובה הגליל מ"ס 5 . מצאו את שטח הפנים של הגליל . ג . שטח המעטפת של גליל הוא 251 . 2 סמ"ר וקוטר הבסיס מ"מ 100 . מצאו את שטח הפנים של הגליל . ד . שטח הפנים של גליל הוא 879 . 2 סמ"ר ורדיוס הבסיס מ"ס 10 . מצאו את שטח המעטפת של הגליל . 200 בכל סעיף חשבו את שטח המעטפת , את שטח הפנים ואת הנפח של הגליל על פי הנתונים בסקיצה . 201 טלי הכינה 3 ל' מיץ תפוזים בקנקן גלילי שקוטר בסיסו מ"ס 12 . היא רוצה למזוג אותו לכוסות גליליות אחידות , כך שבכל כוס המיץ יגיע עד מ"מ 10 מתחת לשפת הכוס . בכל סעיף נתון תיאור של כוס . קבעו לכמה כוסות טלי יכולה למזוג את המיץ ומה גובה פני המיץ שיישאר בקנקן . א . גובה הכוס מ"ס 10 ושטח הבסיס 20 סמ"ר . ב . גובה הכוס מ"ס 12 ושטח הבסיס 15 סמ"ר . ג . גובה הכוס מ"ס 8 ורדיוס הבסיס . מ"ס 3

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר