עמוד:294

ב . מדדי מרכז ופיזור 73 הטבלה שלפניכם מתארת את הציונים בבוחן בלשון בכיתה מסוימת . מהו הציון הממוצע ? מהו השכיח ? מהו החציון ? 74 האם חבריכם לכיתה שבעי–רצון מהדרך שבה הוצג נושא הסטטיסטיקה בפרק זה ? א . אספו נתונים וארגנו אותם בטבלה . ב . לכל היבט שנבדק , כתבו מהו הציון השכיח . ג . לכל היבט שנבדק , כתבו מהו הציון הממוצע . ד . מה תציעו לכותבי הפרק לשפר ? 75 לפניכם ציוני בוחן בהיסטוריה בכיתה מסוימת . רשימת הציונים היא : 90 , 60 , 100 , 70 , 90 , 100 , 80 , 100 , 90 , 60 , 80 , 100 , 80 , 90 , 50 , 40 , 90 , 90 , 70 , 70 , 40 , 90 , 100 , 80 , 90 א . רכזו את הנתונים בטבלת שכיחויות . ב . מצאו את הציון הממוצע , את החציון ואת השכיח . ג . יונתן היה חולה ביום המבחן , ולכן נבחן במועד מאוחר יותר . תלמידי הכיתה ציפו לראות איזה שינוי יגרום ציונו של יונתן בממוצע ובחציון של הכיתה . הסבירו מה ניתן לדעת על ציונו של יונתן בכל אחד מהמצבים : 1 הממוצע של הכיתה עלה . 2 הממוצע של הכיתה ירד . 3 הממוצע של הכיתה לא השתנה . 4 החציון של הכיתה ירד . 5 החציון של הכיתה לא השתנה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר