עמוד:240

17 בתיבה ABCDEFGH הפאה ABCD היא ריבוע . נתון : FH = מ”ס 8 , AF = מ”ס 9 א . חשבו את ממדי התיבה . ב . חשבו את אורך אלכסון התיבה . 18 נפח של תיבה הוא 180 סמ"ק . א . מה יכולים להיות אורכי המקצועות של התיבה ? רשמו שלוש אפשרויות . ב . בחרו אחת מהתיבות שתיארתם וחשבו את האורכים של אלכסוני הפאות של התיבה . ג . חשבו את אורך האלכסון של התיבה . ד . 1 האם כל אלכסון של פאה של התיבה גדול באורכו מכל אחד ממקצועות התיבה ? הסבירו . 2 האם האלכסון של התיבה גדול באורכו מכל אחד ממקצועותיה ? הסבירו . 3 האם האלכסון של התיבה גדול באורכו מכל אחד מאלכסוני הפאות ? הסבירו . הרחבה 19 יש לי קופסה עם מכסה . מידות הקופסה הן מ”ס 12 × מ”ס 4 × מ”ס 3 . א . ברצוני להניח בתוך הקופסה מקל דקיק שאורכו מ”ס 13 , ולסגור את הקופסה . ( המקל לא חייב להיות מונח על תחתית הקופסה ; לצורך המשימה אפשר להתעלם מעובי המקל ( . האם הדבר אפשרי ? ב . כתבו שני אורכים אחרים של מקלות שייכנסו לתוך הקופסה כך שהקופסה תיסגר . 20 הנקודה P היא אמצע הצלע JK של התיבה שבסרטוט . נתון : GH = מ”ס 16 , GK = מ”ס 21 , FG = מ”ס 24 מצאו את אורך הקטע . EP הרחבה 21 בתיבה שבסרטוט אלכסוני הפאה SFRT נחתכים בנקודה . L א . הסבירו מדוע › GPL ( המשולש המסומן בצבע ) הוא משולש שווה–שוקיים . ב . נתון : RT = מ”ס 5 , GS = מ”ס 8 , SR = מ”ס 12 מצאו את היקף המשולש GPL ואת שטחו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר