עמוד:239

12 א . חשבו בדרך שלישית את אורך האלכסון LS של התיבה שבמסגרת . ב . חשבו את האורכים של שאר אלכסוני התיבה . ג . טליה טוענת : אין צורך לחשב את אורכי שאר האלכסונים , כי כל אלכסוני התיבה שווים באורכם , בכל תיבה . האם טליה צודקת ? נמקו . 13 נתונה קובייה שאורך הצלע שלה הוא מ”ס 4 . בסרטוט מסומנים שני אלכסונים : הקטע RN ( בירוק ) והקטע LN ( בכחול . ( א . קבעו לגבי כל אחד מהקטעים אם הוא אלכסון של פאה או אלכסון של הקובייה . ב . ציינו שמות של שני אלכסונים אחרים בקובייה : אלכסון של פאה ואלכסון של הקובייה . ג . חשבו את נפח הקובייה ואת אורכי הקטעים . RN–ו LN 14 בתיבה ABCDEFGH נתון : AD = מ”ס 10 . 5 , AE = מ”ס 14 , AB = מ”ס 6 א . חשבו את אורך הקטע . AH ב . הסבירו מדוע › AHB הוא משולש ישר–זווית . ג . חשבו את אורך אלכסון התיבה . 15 בתיבה שבסרטוט נתון : BE = מ”ס 18 , BL = מ”ס 24 נפח התיבה הוא 6 , 912 סמ”ק . חשבו את אורך האלכסון . FL הדרכה : מצאו תחילה את אורך המקצוע . BJ 16 בתיבה ABCDEFGH נתון : AD = מ”ס 16 , AE = מ”ס 21 אורך אלכסון הפאה EFGH הוא מ”ס 20 . א . חשבו את אורך המקצוע . AB ב . חשבו את אורך אלכסון התיבה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר