עמוד:236

4 בתיבה שבסרטוט נתון : CF = מ”ס 9 , CD = מ”ס 21 , CB = מ”ס 5 מצאו את אורכי הצלעות של . › DFB דיון 5 קחו קופסת נעליים ללא מכסה והעמידו אותה כך שהפתח כלפי מעלה . א . סרטטו אלכסון אחד של הפאה התחתונה של הקופסה , כמו בתמונה . ב . שערו אם הזווית שמתקבלת בין הצלע AE לישר AC שסרטטתם היא זווית ישרה . בדקו את השערתכם בעזרת סרגל משולש או זווית ישרה גזורה מנייר . ג . סרטטו קטעים אחרים בין הנקודה A לצלע . DC שערו אם הזוויות המתקבלות בין הצלע AE לכל אחד מהקטעים שסרטטתם הן זוויות ישרות . בדקו את השערתכם בעזרת סרגל משולש או זווית ישרה גזורה מנייר . גובה לפאה של תיבה הוא צלע של התיבה שאינה צלע של אותה פאה והיא חותכת את הפאה . דוגמה בסרטוט 1 הצלע FB היא גובה לפאות ; EFGH–ו ABCD הגבהים לפאה ADHE הם הצלעות . DC–ו AB , EF , HG הזווית הנוצרת בין קטע על פאה של תיבה לבין גובה לאותה פאה היא זווית ישרה . דוגמה בסרטוט 2 הזוויות PGE–ו PGH הן זוויות ישרות . 6 א . חזרו לסרטוט 1 שבמסגרת . 1 ציינו את כל הגבהים לפאה . DCGH 2 כתבו שמות של זוויות ישרות נוספות הנוצרות בין צלע של התיבה לאלכסון של פאה . ב . חזרו לסרטוט 2 שבמסגרת . 1 ציינו את כל הפאות שהמקצוע DE הוא גובה אליהן . 2 ציינו את כל הפאות שהמקצוע LM הוא גובה אליהן .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר