עמוד:184

23 חשבו את גובה הבית לפי הנתונים שבאיור . 24 נתון : הקטעים BD–ו KP שבסרטוט הם גבהים במשולש , AKD והם נחתכים בנקודה . O א . נמקו מדוע שני המשולשים הצבועים הם משולשים דומים ורשמו את הדמיון בכתיב מתמטי . ב . כתבו שוויון של יחסים בין הצלעות המתאימות . ג . האם יש בסרטוט זוגות נוספים של משולשים דומים ? אם כן - נמקו את הדמיון ורשמו אותו בכתיב מתמטי . 25 על צלעותיו של משולש ישר–זווית ABC סומנו נקודות E–ו F , D כך שנוצר ריבוע BDEF ( ראו סקיצה . ( א . מצאו את אורך הצלע של הריבוע BDEF אם נתון : . BC = מ"ס 3–ו AB = מ"ס 3 ב . מצאו את אורך צלע הריבוע אם נתון : . BC = מ"ס 4–ו AB = מ"ס 3 ג . מצאו את אורך צלע הריבוע אם נתון : . BC = מ"ס 5–ו AB = מ"ס 3 ד . חני טוענת שבסעיפים הקודמים אפשר לחשב את אורך צלע הריבוע כך : BC AB + BC האם חני צודקת ? נמקו . ה . האם בכל משולש ישר–זווית ABC חני תוכל לחשב באותו האופן את אורך הצלע של הריבוע ? BDEF נמקו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר