עמוד:149

למתעניינים 36 לפניכם סדרה של תרגילים : א . חשבו כל אחד מהתרגילים וכתבו את תוצאתו . ב . כתבו את שני התרגילים הבאים בסדרה וחשבו את התוצאה . ג . כתבו את התרגיל 20–ה בסדרה . מהי התוצאה שלו ? ד . הסבירו מדוע כל אחד מהביטויים האלגבריים שלפניכם יכול לתאר את הסדרה של התרגילים . 1 a ( a + 3 ) - ( a + 1 )( a + 2 ) 2 ( b - 1 )( b + 2 ) - b ( b + 1 ) ה . פשטו את הביטויים שבסעיף הקודם . הסבירו את התוצאה . ו . מצאו מהי תוצאת התרגיל בלי לחשב בכתב : . 126 - 124 125 בדקו . ז . כתבו תרגיל נוסף בסדרה שאתם יודעים את תוצאתו בלי לחשב בכתב . 37 לפניכם סדרת מספרים : -1 , 3 , 7 , 11 , 15 , 19 , 23 …… . א . מה מאפיין את סדרת המספרים ? ב . התייחסו לשלושת המספרים הסמוכים . 7 , 11 , 15 מהו ההפרש בין ריבוע המספר 11 למכפלה של המספרים ? 15–ו 7 ג . בחרו שלשות אחרות של מספרים סמוכים בסדרה . בכל שלש ה בדקו מהו ההפרש בין ריבוע המספר האמצעי ובין המכפלה של שני המספרים הקיצוניים . ד . השלימו את שלשת המספרים הסמוכים בסדרה : 99 , ___ , ____ מהו ההפרש בין ריבוע המספר האמצעי למכפלת שני המספרים הקיצוניים ? ה . נסחו השערה על פי חישוביכם בסעיפים ג ו–ד . ו . נסחו את השערתכם בשפה מתמטית . ( היעזרו במשתנים ( . ז . הוכיחו שהשערתכם נכונה . 38 לפניכם ארבע שורות ראשונות של לוח מספרים שנבנה לפי חוקיות מסוימת . א . בכל אחת מהתבניות שלפניכם השלימו את המספרים לפי החוקיות שבלוח הנתון . ב . בכל תבנית שהשלמתם בסעיף א - בדקו מהו ההפרש בין מכפלת המספרים באלכסון ובין מכפלת המספרים באלכסון . ג . לפי חישוביכם בסעיף ב - נסחו השערה על ההפרש בין מכפלות המספרים בשני האלכסונים . ד . בדקו את השערתכם באמצעות שלוש דוגמאות נוספות . ה . סמנו במשתנה את אחת המשבצות בתבנית כזו , וכתבו במשבצות האחרות ביטויים לפי החוקיות שבלוח . היעזרו בביטויים שבתבנית כדי להוכיח שהשערתכם בסעיף ג נכונה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר