עמוד:145

17 מאריכים צלע אחת של ריבוע כלשהו מ"ס 5–ב ומקצרים את הצלע הסמוכה לה ) מ"ס 3–ב ראו סרטוט מוקטן . ( האם ייתכן ששטחו של המלבן שיתקבל יהיה שווה לשטח הריבוע המקורי ? אם כן - מהו אורך הצלע של הריבוע ? הרחבה x 18 מייצג מספר שלם כלשהו . האם לדעתכם יש ערך של x שעבורו מתקיים ? ( x + 1 )( x + 2 ) = x ( x + 3 ) אם כן - מצאו את הערך . אם לא - הסבירו מדוע . הרחבה 19 בכל סעיף נסו למצוא 4 מספרים עוקבים המקיימים את התנאי הנתון . אם אי–אפשר - הסבירו מדוע . א . המכפלה של שני המספרים הראשונים שווה למכפלה של שני המספרים האחרים . ב . המכפלה של שני המספרים הראשונים קטנה 18–ב מהמכפלה של שני המספרים האחרים . 20 ההיקף של מלבן הוא מ"ס 36 . א . מאריכים את הצלע הארוכה מ"ס 3–ב ומקצרים את הצלע הקצרה מ"ס 2–ב . ( ראו סרטוט מוקטן ( . האם ייתכן ששטחו של המלבן החדש יהיה שווה לשטח המלבן המקורי ? אם כן - מהם אורכי הצלעות של המלבן המקורי ? ב . אם נאריך את הצלע הקצרה של המלבן מ"ס 3–ב ונקצר את הצלע הארוכה מ"ס 2–ב , האם ייתכן ששטחו של המלבן החדש יהיה שווה לשטח המלבן המקורי ? אם כן - מהם אורכי הצלעות של המלבן המקורי ? 21 כתבו כל ביטוי כמכפלה ופתחו את הסוגריים . | ( x + 3 ) 2 ב | ( x - 3 ) 2 ג | ( 2 x + 3 ) 2 ד | ( 1 - 2 x ) 2 א הרחבה . א 22 אפרת טענה : הביטויים ( x - 5 ) ו– x - 25 אינם שווים . האם צדקה אפרת ? הסבירו . ב . נעמי טענה : x - 25 = ( x - 5 ) כאשר , x = 5 ולכן הביטויים שווים . האם צדקה נעמי ? הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר