עמוד:112

36 ד . לגבי כל אחד מהציונים שתיארתם בסעיף ג הסבירו כיצד ציון זה ישפיע על הציון השכיח . 14 37 מתלמידי כיתה ח עבדו בחופשת פסח במפעל למצות . השכר שקיבלו לא היה אחיד . שכרם הממוצע של 14 התלמידים היה . ₪ 115 א . כמה כסף בסך הכול קיבלו 14 התלמידים יחד ? דיאגרמת העמודות שלפניכם מתארת את הציונים של תלמידי כיתה ח בבוחן באנגלית . א . מהו הציון הממוצע ? הציון החציוני ? הציון השכיח ? ב . איזה מהמדדים מאפיין טוב יותר את קבוצת הנתונים ? ג . תלמיד אחד היה חולה ביום המבחן , ולכן נבחן במועד ב . תלמידי הכיתה ציפו לראות כיצד ישפיע ציונו של התלמיד על הממוצע ועל החציון של הכיתה . 1 איזה ציון יגרום לכך שממוצע הכיתה יעלה ? 2 איזה ציון יגרום לכך שממוצע הכיתה י רד ? 3 איזה ציון לא יגרום שום שינוי בממוצע הכיתה ? 4 איזה ציון יגרום לכך שחציון הכיתה יעלה ? 5 איזה ציון יגרום לכך שחציון הכיתה י רד ? 6 איזה ציון לא יגרום שום שינוי בחציון הכיתה ? ב . השלימו את הטבלה בהתאם לנתונים . ג . מהו השכר השכיח של קבוצת התלמידים ? ד . התלמידים החליטו שכל אחד מהם יתרום שליש משכרו למטרה חשובה כראות עיניו . בלי לחשב כמה תרם כל תלמיד מצאו את גובה התרומה הממוצעת . ה . שישה תלמידים אחרים בכיתה עבדו בחופשה בניקיון בית הכנסת . שכרו של כל אחד מהם היה . ₪ 115 מהו השכר הממוצע של 20 התלמידים שעבדו בחופשה ? ו . בכיתה ח יש 32 תלמידים . בוחרים באקראי אחד מתלמידי הכיתה . 1 מה ההסתברות שהוא עבד בחופשה במפעל המצות ? 2 מה ההסתברות שהוא לא עבד כלל ? 3 מה ההסתברות שהוא לא עבד בניקיון בית הכנסת ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר