עמוד:111

34 לפניכם טבלה ודיאגרמת עמודות המתארות את התפלגות הציונים בלשון בשתי כיתות ח . ענו על כל שאלה בעזרת הייצוג הנוח לכם . א . כמה תלמידים נבחנו בכל אחת מן הכיתות ? ב . מהו ממוצע הציונים של כל כיתה ? ג . מהו ממוצע הציונים של תלמידי שתי הכיתות יחד ? ד . מהו הציון השכיח בכל כיתה ? ה . איזה ציון שכיחותו זהה בשתי הכיתות ? האם גם שכיחותו היחסית זהה ? אם לא , באיזו כיתה השכיחות היחסית שלו גדולה יותר ? ו . המורה של כיתה ח 5 גילה כי טעה בחישוב הציונים של שלושת התלמידים שקיבלו את הציונים הנמוכים ביותר בכיתה . לאחר החישוב החוזר הם קיבלו את הציון . 70 חשבו את ממוצע הציונים של הכיתה לאחר התיקון . ז . המורה של כיתה ח 6 גילה כי המבחן היה קשה מדי והחליט לתת לכל תלמידי הכיתה תוספת אחידה בציון . הממוצע החדש של הכיתה היה . 73 . 5 בכמה נקודות העלה המורה את הציונים של תלמידי הכיתה ? 35 חזרו למשימה 34 וקבעו אילו מהמדדים - שכיח , חציון או ממוצע - מאפיינים טוב יותר את ההצלחה של התלמידים בכל כיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר