עמוד:108

25 הטבלה שלפניכם מייצגת את הציונים של כיתה מסוימת בבחינה בהיסטוריה ואת השכיחויות שלהם . גדי אמר למורה : הצלחתי די יפה בבחינה - הציון שלי גבוה מהממוצע של הכיתה . השיב המורה : ציונך אכן גבוה מהציון הממוצע , אבל אני לא כל כך מרוצה מההישג שלך - רוב ילדי הכיתה קיבלו ציונים גבוהים יותר ! א . מה ממוצע הציונים בכיתה ? ב . מהו החציון ? ג . מה היה הציון של גדי ? ד . על מה מבסס גדי את עמדתו ? על מה מבסס המורה את עמדתו ? ומה דעתכם ? 26 בכיתות ח התקיים מבחן בהיסטוריה , ונקבע שציון “ עובר “ במבחן יהיה ציון 60 ומעלה . א . בכיתה ח 25 1 תלמידים . 10 מתלמידי הכיתה קיבלו במבחן , 75 15–ו התלמידים האחרים קיבלו . 50 1 מה הציון הממוצע בכיתה ? האם הציון הממוצע הוא ציון “ עובר ?“ 2 מה השכיחות היחסית של תלמידים שעברו את המבחן ? ב . גם בכיתה ח 2 יש 25 תלמידים , וממוצע הציונים שלהם היה זהה לזה שבכיתה ח . 1 האם ייתכן שבכיתה ח 2 רוב התלמידים עברו את המבחן ? אם כן - תנו דוגמה לרשימת ציונים אפשרית . אם לא - הסבירו . 27 מועצה מקומית ערכה סקר שבדק את מספר הנפשות המתגוררות בדירה בכמה בניינים רבי–קומות . לפניכם טבלה המתארת את הנתונים שהתקבלו מהתושבים המתגוררים 500–ב דירות . א . מצאו את הממוצע , החציון והשכיח של מספר הנפשות בדירה . ב . האם הממוצע הוא מדד מרכז משמעותי של קבוצת הנתונים ? הסבירו . ג . האם החציון או השכיח הם מדדי מרכז טובים יותר של קבוצת הנתונים ? הסבירו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר